۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷

11 میلیون سی‌دی بازی غیرمجاز؟

ایتنا- لازمه تشخیص بازی‌های غیرمجاز این است که کارشناسان بنیاد زمان جمع‌آوری خصوصا بازی‌های رایانه‌ای حضور داشته باشند.
11 میلیون سی‌دی بازی غیرمجاز؟



رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه تشخیص بازی‌های غیرمجاز از مجاز آسان نیست، حضور کارشناسان این بنیاد را در زمان جمع‌آوری خصوصا بازی‌های رایانه‌ای الزامی دانست و گفت: طبق آماری که منتشر شده، ۱۱ میلیون حلقه سی‌دی غیرمجاز کشف شده است، در صورتی که بنیاد این آمار را قبول ندارد.
 
خسرو کردمیهن با تاکید بر اینکه کلیه مراحل جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز از جمله بازی‌های رایانه‌ای باید با کارشناسی بنیاد صورت گیرد، اظهار کرد: شناخت بازی‌های مجاز از غیرمجاز کار هر فردی نیست. یعنی تشخیص بازی‌های غیرمجاز از مجاز به راحتی وصول نمی‌شود و لازمه آن حتما این است که کارشناسان بنیاد زمان جمع‌آوری خصوصا بازی‌های رایانه‌ای حضور داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: طبق تفاهمات و جلسات متعددی که با مجموعه مراجع قضایی و انتظامی داشتیم، مقرر شد که هرگونه جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز توسط پلیس از سطح شهر خصوصا در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، با توجه به سخت بودن و راحت‌الوصول نبودن شناخت بازی‌های مجاز از غیرمجاز با هماهنگی و کارشناسی کارشناسان بنیاد صورت بگیرد.
رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: گاهی این اتفاق نمی‌افتد. مانند اتفاقی که چند روز پیش افتاده است و طبق آمار و تحقیقاتی که ما انجام دادیم، غالب این بازی‌ها که پلیس اقدام به جمع‌آوری آنها کرده، مجاز بوده است.

بنیاد آمار ۱۱ میلیون بازی غیرمجاز را نمی‌پذیرد
کردمیهن با اشاره به آمار بازی‌های غیرمجاز اعلام‌شده است، گفت: رقم بسیار عجیبی اعلام شده که حدود ۱۱ میلیون حلقه سی‌دی غیرمجاز در طول ۴۸ ساعت کشف شده است. بنیاد به هیچ عنوان این آمار را قبول نمی‌کند. این آمار مستند نیست و پلیس باید مستندات خود را بابت این موضوع ارائه دهد. اگر ۱۱ میلیون محصول غیرمجاز در سطح تهران در طول ۴۸ ساعت کشف شده باشد، کلیه مراجع انتظامی و قضایی فرهنگی زیر سوال هستند، در صورتی که اینطور نیست.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم اصل هدف ما جلب رضایت مردم است، افزود: نباید کاری کنیم که تشویش اذهان عمومی صورت بگیرد و یا به مال و سرمایه مردم لطمه و خسارتی وارد کنیم. هدف ما ساماندهی بازار با استفاده از اشکال و روش‌های فرهنگی است، نه اینکه به هر قیمتی که شده آمارمان را بالا ببریم تا خود را پررنگ جلوه بدهیم و مطرح کنیم.

رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد: اگر این اندازه تاکید می‌کنیم که جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز باید با کارشناسی مجموعه بنیاد ملی بازی‌ها صورت بگیرد و همیشه نیز اعلام آمادگی کردیم و برای این کار آماده بودیم، به این خاطر است که خدای نکرده نارضایی برای مردم در خصوص این قضایا ایجاد شود.
کردمیهن با بیان اینکه در نیمه اول سال ۴۶ هزار عنوان بازی غیرمجاز توسط بنیاد جمع‌آوری شده که برای آنها سند و صورت‌جلسه پلیس و مستندات موجود است، افزود: می‌شد این تعداد را عدد دیگری عنوان کرد اما این کار درست نیست. ما توقع نداریم پلیس به واسطه تنوع و حجم کار فراوانی که دارد، در حوزه بازی هم کارشناس باشد. از طرفی هم اعلام کردیم هر زمان بخواهد جمع‌آوری صورت بگیرد، می‌توانیم کارشناسی کنیم که نارضایتی مردم را در بر نداشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در واکنش به جمع‌آوری بازی‌ها بدون هماهنگی با بنیاد چه اقدامی صورت داده است، گفت: بنیاد موارد را به صورت جدی به وزیر ارشاد انعکاس داده است و آنها خودشان هم حساسیت‌های لازم را داشته و اعتقاد دارند به صورت فرهنگی باید کار انجام شود و هرگونه ساماندهی در بازار با کارشناسی و رعایت اصول فرهنگی صورت گیرد. ستاد ما نیز این موارد را کاملا رعایت می‌کند اما متاسفانه برخی که در حوزه‌های مختلف هم زحمت می‌کشند، یک سری از اصول و موازین را رعایت نمی‌کنند که نهایتا لطمه آن به مجموعه کشور وارد می‌شود.
کد مطلب: 50907
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام