۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰

استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از خودکشی

ایتنا – به‌تازگی دانشمندان توانسته‌اند تا تعریف جدیدی از هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند بر اساس یک الگوریتم ویژه، احتمال خودکشی در فرد را تشخیص بدهد.
استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از خودکشی
به‌تازگی دانشمندان توانسته‌اند تا تعریف جدیدی از هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند بر اساس یک الگوریتم ویژه، احتمال خودکشی در فرد را تشخیص بدهد.

به گزارش ایتنا از  gizmodo، الگوریتم‌های هوش مصنوعی کاربری‌های متعددی دارند که بسیاری از آنها به کاربری‌های مرتبط با کامپیوتر مربوط هستند، ولی به‌تازگی دانشمندان علوم پزشکی نیز به سراغ استفاده از این الگوریتم‌ها رفته‌اند.
آخرین کاربری پزشکی تعریف‌شده برای الگوریتم‌های واقعیت مجازی شامل یک سیستم جدید است که موجب می‌شود تا بتوان احتمال خودکشی را در بیماران تشخیص داد.

این سیستم جدید بر پایه یک اسکن مغزی طراحی شده است و در طول این اسکن مغزی، رفتار مغز فرد را تحلیل کرده و از روی عکس‌العمل‌های مغزی به‌احتمال خودکشی پی می‌برد.

روش انجام این کار به این ترتیب است که سیستم هوش مصنوعی یاد شده با اسکن کردن قسمت‌های مختلف مغز، عکس‌العمل آنها نسبت به هر یک از کلمات مختلف را تحلیل می‌کند.
به این ترتیب با نتیجه تحلیل انجام شده، هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص بدهد که کدام‌یک از عکس‌العمل‌ها با عکس‌العمل مغزی افرادی که سابقه خودکشی داشته‌اند مقایسه می‌کند.

این سیستم هوشمند می‌تواند با استفاده از یادگیری ماشینی به سراغ بهبود کیفیت تشخیص برود و به‌تدریج بهبود پیدا کند.
البته یکی از مشکلات اصلی این سیستم این است که در حال حاضر نمی‌توان آن را در سطح گسترده مورد استفاده قرار داد، زیرا بیمار باید برای مدت زمان طولانی در دستگاه اسکن حضورداشته باشد و به همین دلیل نیز در حال حاضر به خاطر مشکلات سخت‌افزاری نمی‌توان از این سیستم نرم‌افزاری هوشمند استفاده کامل کرد.
 
کد مطلب: 50900
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام