کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی، گوشی‌های هوشمند را متحول می‌کند

22 آبان 1396 ساعت 10:57

ایتنا- بر اساس پژوهش‌های هواوی در زمینه نرم افزار و مهندسی اطلاعات، هوش مصنوعی، گوشی‌های هوشمند را از اساس، تغییر خواهد داد و نسل بعدی این گوشی‌ها را به جهان نشان خواهد داد.


اضافه شدن قابلیت‌ها و توانمندی‌های هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند، به عرضه نسل بعدی این فناوری منجر خواهد شد.
فلیکس ژانگ، رئیس مهندسی نرم‌افزار و مدیر مهندسی اطلاعات هواوی، اخیراً هوش مصنوعی را از نظر توانایی و ظرفیت ایجاد تحول در زندگی بشریت، با موتورهای بخار مقایسه نموده است.

به گزارش ایتنا از رایورز هوش مصنوعی موبایل، دو جنبه مهم از گوشی‌های هوشمند را تغییر می‌دهد که آن دو جنبه، تعامل کاربر-ماشین و متن-باز بودن شخصی‌سازی‌شده هستند.

جنبه نخست، کارایی و کارآمدی بین کاربر و گوشی او را از نظر متن، صدا، تصویر، ویدئو و حسگرها افزایش می‌دهد. جنبه دوم، سرویس‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده را در اپلیکیشن‌ها، محتوا، قابلیت‌های شخص ثالث و ویژگی‌های ذاتی ارائه خواهد داد.

ژانگ در  روز نوآوری آسیا- اقیانوسیه هواوی در سال 2017 در کوالالامپور  گفت: «اگر به کل اکوسیستم نگاه کنید، خواهید دید که هوش مصنوعی، گوشی‌های هوشمند را از اساس تغییر خواهد داد و به کلی آنها را متحول خواهد نمود.»

گفتنی است به تازگی هواوی از چیپ‌ست کایرین 970 با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرده و آن را «آینده گوشی‌های هوشمند» نامیده است.
از دید کارشناسان، هوش مصنوعی موبایلی، ترکیبی از  "هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه" و "هوش مصنوعی ابری" است.

ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب‌وکار مصرف‌کننده گفت: «هواوی قصد دارد و متعهد شده است که گوشی‌های هوشمند را متحول نماید و این کار را با ایجاد قابلیت‌هایی انجام خواهد داد که از توسعه هماهنگ تراشه‌ها، دستگاه‌ها و فضای ابری پشتیبانی می‌کند.»
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هدف نهایی هواوی، ارائه یک تجربه بهتر به کاربر است. کایرین 970، نخستین عضو از مجموعه پیشرفت‌های جدید است که قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی را به دستگاه‌های ما اضافه نموده و آنها را از سطح رقابت فراتر خواهد برد.»
 
محدودیت‌های هوش مصنوعی ابری باعث پیشرفت در زمان تأخیر، ثبات و حریم خصوصی شده است. هوش مصنوعی بر دستگاه، این کار را با افزودن اطلاعات حسگر به دستگاه‌ها انجام خواهد داد.
 


کد مطلب: 50892

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50892/هوش-مصنوعی-گوشی-های-هوشمند-متحول-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir