کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کروم، تاکتیک تغییر مسیر سایت‌های مشکوک را دنبال می‌کند

21 آبان 1396 ساعت 11:35

ایتنا- گوگل، تصمیم گرفته است که سه مورد از تاکتیک‌های تغییر مسیری که به طور عمده در بخش‌های غیرقابل اطمینان اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند را پیگیری و حذف کند.


شرکت گوگل قصد دارد تا در نسخه‌های بعدی مرورگر کروم با تعدادی از تاکتیک‌هایی که توسط سایت‌ها و تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته و مسیر کاربران را به مقصدهای ناخواسته تغییر می‌دهند، مبارزه و این تاکتیک‌ها را تا حد امکان حذف نماید.

به گزارش ایتنا از رایورز رایان شوئن، مدیر تولید گوگل، به تازگی پست وبلاگی منتشر کرده و توضیحاتی در مورد این تاکتیک‌ها و روش‌های مقابله با آن ارائه داده است.
وی همچنین در این خصوص گفت: «20 درصد از گزارش بازخوردها که کاربران دسکتاپ در مورد مرورگر کروم ارسال می‌کنند، مربوط به محتوای ناخواسته است.»

انتشار نسخه کروم 64 -که طبق برنامه‌ریزی، 23 ژانویه 2018 به بازار عرضه خواهد شد- تمام این تغییر مسیرها را از چارچوب‌های شخص ثالث مسدود خواهد نمود. البته در صورتی که کاربران بخواهند که این موضوع ادامه داشته باشد، می‌توانند با استفاده از تنظیمات، کاری کنند که تغییر مسیر اتفاق بیفتد.

در نسخه کروم 65 -که طبق برنامه، 6 مارس در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد- مرورگر از باز شدن لینک کلیک شده در یک زبانه (تب) جدید و تغییر مسیر پنجره اصلی به مقصد جدید، جلوگیری خواهد نمود.
 
شوئن گفت که این تاکتیک، در واقع باعث می‌شود که ساختن و گنجاندن پنجره پاپ‌آپ مزاحم در کروم با مشکل مواجه شود و این تغییرات نهایتاً دردسر کار برای کاربران را کاهش داده و به ایشان اجازه می‌دهد که در صفحه موردنظر خود به وبگردی پرداخته و در عین حال، اهداف موردنظر خود را حفظ نمایند.
شوئن در ادامه صحبت‌های خود افزود: «در اوایل ماه ژانویه، مسدودکننده پنجره پاپ‌آپ در مرورگر موردبحث، با سایت‌هایی که لینک‌ وب‌سایت‌های دیگر را بدون اجازه کاربر باز می‌کنند، مقابله نموده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اینگونه لینک‌های مزاحم را عملاً در مسیر کاربری، حذف نماید.»
 
مطابق توضیحات وی، در حال حاضر بخشی از سایت‌های اینترنتی، بدین صورت عمل می‌کنند که برخی کنترل‌های سایت را در دست می‌گیرند و به شکل یک لایه پوششی شفاف بر روی وب‌سایت، تمام کلیک‌های کاربر را به نفع خود تغییر مسیر می‌دهند و با گشودن مداوم زبانه‌های جدید که موردنظر کاربر نیستند، فعالیت او را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ و بدین ترتیب ارائه نسخه جدید مرورگر کروم،‌دقیقاً به منظور مقابله با این معضل طراحی شده است.
 


کد مطلب: 50890

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50890/کروم-تاکتیک-تغییر-مسیر-سایت-های-مشکوک-دنبال-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir