۲
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

سیسکو و آی.بی.ام به نیروهای مبارزه با جرم سایبری پیوستند

ایتنا - این دو شرکت، بهترین محصولات و راهکارهای امنیتی را در سراسر شبکه و پایانه‌های کاربری و همچنین فضای رایانش ابری به وجود می‌آورند و نتیجتا امکان تجزیه و تحلیل پیشرفته و قابلیت‌های پیکربندی امنیتی مناسبتری برای مشتریان این شرکت‌ها حاصل خواهد شد.
سیسکو و آی.بی.ام به نیروهای مبارزه با جرم سایبری پیوستند

به تازگی و بنا بر اخبار منتشره، دو شرکت سیسکو و آی.بی.ام جهت مبارزه با تهدیدات سایبری همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایتنا این دو غول تکنولوژی اطلاعات، توافق نموده‌اند جهت حفاظت از سازمان‌های مختلف در برابر تهدیدات متعدد سایبری، راهکارهای امنیتی سیسکو با سامانه QRadar آی.بی.ام یکپارچه‌سازی شود.
راساس این توافق، واحد ارائه سرویس‌های جهانی IBM مکلف شده است تا در شاخه کسب‌ و کاری "سرویس‌های امنیتی" شرکت IBM  (MSSP)، از محصولات سیسکو پشتیبانی کند.
در سایر مشارکت‌های کلیدی شامل: IBM X-Force و Cisco Talos security طرفین موافقت نمودند به منظور جلوگیری از بروز حملات سایبری، سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و سامانه‌ اطلاعات امنیتی خود را به اشتراک گذارند.

سیسکو نرم‌افزارهای جدیدی جهت کاربری آسان‌تر در سامانه‌های خود شامل: نسل جدید فایروال (NGFW)، سامانه محافظت در برابر نفوذ (NGIPS) و سامانه پیشرفته محافظت از بدافزارها(AMP) را توسعه خواهد داد تا تحلیلگران خبره امنیتی بتوانند به کمک آن برنامه‌ها، بصورت بهینه‌تری از راهکار امنیتی QRadar آی.بی.ام جهت پاسخگوئی به تهدیدات سایبری استفاده کنند.

از سوی دیگر، با ادغام دو سامانه امنیتی:  IBM Resilient Incident Response Platform (IRP) با  Grid Cisco’s Threat کارکنان واحد مدیریت امنیت قادر خواهند شد تا به سرعت حوادث سایبری را پاسخگوئی و مدیریت نمایند. برای پاسخگوئی مناسب به بازار در حال رشد رایانش ابری، تیم پشتیبانی سرویس‌های امنیتی شرکت آی.بی.ام پشتیبانی خود را از سیستم عامل‌های امنیتی سیسکو در سرویس‌های عمومی رایانش ابری گسترش خواهد داد.

دیوید اولویتچ یکی از مدیر ارشد امنیتی سیسکو می‌گوید: «با ترکیب دو پروژه: سبد جامع محصولات امنیتی سیسکو با سامانه مدیریت عملیات امنیت و پاسخگوئی به حوادث آی.بی.ام ، این دو شرکت، بهترین محصولات و راهکارهای امنیتی را در سراسر شبکه و پایانه‌های کاربری و همچنین فضای رایانش ابری به وجود می‌آورند و نتیجتا امکان تجزیه و تحلیل پیشرفته و قابلیت‌های پیکربندی امنیتی مناسبتری برای مشتریان این شرکت‌ها حاصل خواهد شد.»

گفتنی است این اولین بار نیست که دو غول تکنولوژی با یکدیگر همکاری تنگاتنگی را آغاز نموده‌اند. در مقطع زمانی که جهان به دلیل تاثیر حملات مخرب باج‌افزار "واناکرای" فلج شده بود، سیسکو و آی.بی.ام برای مبارزه با این تهدید اطلاعات مهم خود را به اشتراک گذاشته بودند. تیم‌های فنی مشترک از این دو غول فناوری، بر روند گسترش نرم‌افزارهای مخرب در فضای سایبری جهان نظارت کرده و ایده‌ها و نظرات فنی‌شان را با یکدیگر هماهنگ می‌کردند. (منبع: کاریار ارقام)
 
کد مطلب: 50887
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام