کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا فضای ابری رو به پایان است؟

15 آبان 1396 ساعت 11:29

ایتنا- پایان عمر فضای ابری در راه است. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعاً وجود دارد و تا چندی دیگر، با این مبحث خداحافظی خواهیم کرد.


فضای ابری، مجموعه‌ای از کامپیوترهای متصل است که طراحی شده اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد، فعالیت کنند. فضاهای ابری با این هدف ایجاد شده‌اند که یک یا چند سرویس مختلف اعم از فضای ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت داده و امکان استفاده از نرم‌افزارهای مختلف را عرضه کنند تا کاربران بتوانند از راه دور از این سرویس‌ها استفاده نمایند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز  جوی که در میان افراد معمولی در مورد اجرای اپلیکیشن‌های سرور وجود دارد این است که آینده، متعلق به فضای ابری است. شرکت‌های بزرگی چون آمازون، گوگل و مایکروسافت لایه‌ای از ابزارهای مختلف را به پیشنهادات ابری خود اضافه کرده‌اند تا نرم‌افزار سرور را آسان‌تر راه‌اندازی کنند.

با توجه به این مسائل، به نظر می‌رسد که بهترین کار، میزبانی کد در یکی از پلتفرم‌های رایج ابری مانند AWS، GCP یا Asure است. این کار آسان و ارزان بوده و به صورت کاملاً خودکار انجام می‌گیرد.
با این اوصاف، فضای ابری هر روز بیشتر رشد می‌کند، پس چرا افراد باید به فکر تمام شدن عمر این فضا باشند.

یکی از دلایل ادعای فوق، این است که فضای ابری نمی‌تواند الزامات مقیاس‌گذاری بلندمدت را برآورده سازد.
اساساً از دید کارشناسان فنی، ایجاد یک اپلیکیشن وب مقیاس‌پذیر، قابل اطمینان و در دسترس حتی در فضای ابری، بسیار مشکل است و اگر بتوانید این کار را به سرانجام برسانید و اپلیکیشن خود را با موفقیت زیاد ثبت نمایید، باید هزینه و زمان زیادی صرف کنید.

حتی اگر کسب‌وکاری بسیار موفق داشته باشید، در نهایت محدودیت‌های فضای ابری در برابر شما خواهد ایستاد. واقعیت این است که سرعت رایانش و ظرفیت ذخیره کامپیوترها، بسیار سریع‌تر از پهنای باند شبکه‌ها رشد می‌کند. حجم داده‌ای که ما از طریق شبکه منتقل می‌کنیم، دقیقاً مانند سرعت حرکت از HD به سمت 4K و از آن به 8K است.

در صورتی که عمر فضای ابری تمام نشود، رشد فناوری و انتقال داده نیاز به صرف انرژی و هزینه بسیار زیاد خواهد داشت و سیستم را ناکارآمد خواهد کرد.
 


کد مطلب: 50845

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50845/آیا-فضای-ابری-رو-پایان

ايتنا
  https://www.itna.ir