۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶

امنیت بیومتریک برای همه

ایتنا- در حالی که امروزه تنها گوشی‌ها از سیستم‌های امنیتی تایید هویت مبتنی بر شناسایی اثر انگشت برخوردارند، به زودی این سیستم شناسایی جهانی می‌شود.
امنیت بیومتریک برای همه



محققان دانشگاه‌های راجرز و آلاباما موفق به ابداع سیستم امنیتی بیومتریک منحصربه فردی شده‌اند که استفاده از سطح هر ماده و کالایی را برای تایید هویت فرد ممکن می‌کند.

بنابراین می توان سیستم‌های تایید هویت مبتنی بر خصوصیات خاص هر فرد را به کالاهای مختلف اضافه کرد تا استفاده از آنها تنها برای فرد یا افراد خاصی ممکن شود. از این سیستم برای ایمن سازی تقریبا هر چیزی در جهان از خودرو، تا درب منزل یا میز اداری و غیره می توان استفاده کرد.

سیستم یادشده که ویب رایت نام دارد، مبتنی بر سیستم تایید هویت از طریق اثر انگشت نیست و از امضای خاصی که بر مبنای لرزش انگشت کار می کند، بهره می گیرد.

از آنجا که ساختار استخوان بندی هر فرد در دنیا بی‌همتاست و انگشت‌های هر انسان هم به همین علت میزان فشار خاص و متفاوتی بر سطوح اعمال می کنند، حسگرهایی برای استفاده در قالب این سیستم ابداع شده که این تفاوت‌های ناچیز فیزیولوژیک و رفتاری را درک می‌کنند و بر همین مبنا هویت اشخاص را از یکدیگر تمییز می‌دهند.

سیستم یادشده یک سیستم ارزان قیمت بوده و استفاده از آن مستلزم کاربرد سخت‌افزارهای خاصی مانند اسکنر اثرانگشت یا دوربین نیز نیست. کل این سیستم متشکل از یک موتور لرزاننده ارزان و گیرنده‌ای است که بر روی سطح مورد نظر نصب می شود و تولید آن یک دهم سیستم های تایید هویت مبتنی بر قرنیه انسان یا اثر انگشت هزینه در بر دارد. دقت این سیستم 95 درصد بوده و تنها در 3 درصد موارد خطا داشته است.
 
کد مطلب: 50827
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام