کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت بالونی برای زائران اربعین

13 آبان 1396 ساعت 15:21

ایتنا- رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت : فناوری اینترنت بالنی توسط پژوهشگاه فضایی ایران در مرز مهران، برای ارائه خدمت اینترنت بدون سیم به زائران اربعین حسینی، راه‌اندازی شد.




حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اعلام این مطلب گفت: بالن مقید با محموله مخابراتی توسط متخصصان این پژوهشگاه در مرز مهران راه‌اندازی شده و به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین، خدمات اینترنتی رایگان ارائه می‌دهد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، وی افزود: بالن مقید با قابلیت حمل محموله مخابراتی 50 کیلویی در ارتفاع 500 متری به پرواز درآمده و توانمندی انتقال و توزیع اینترنت وای فای در فواصل حدود 4 کیلومتر را داراست.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اظهار داشت: پروژه بالن مقید از حدود یک سال پیش در این پژوهشگاه به اجرا درآمده و در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی با موفقیت انجام شده است.

وی تصریح کرد: نصب و استقرار کل سیستم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در مرز مهران انجام شده و بستر ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی تا 4 کیلومتری فراهم شده است.

به گفته حدادپور در این پروژه، فرستنده رادیویی درشهر مهران مستقر و بالن در منطقه مرزی به پرواز درآمده است و از آن به عنوان یک دکل اینترنتی استفاده می شود. پهنای باند دریافتی از زیرساخت توسط فرستنده به بالن ارسال و در دایره‌ای در منطقه پایین دست بالن، اینترنت وای فای رایگان و بدون پسوند ارائه می شود.

وی افزود: در این پروژه، بالن در ارتفاع حداقل 300 متری ازسطح زمین قرار می‌گیرد و اینترنت را در شعاع 20 کیلومتری دریافت و برای کاربران پخش می‌کند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه فناوری بالنی اینترنتی مقید برای ارائه ارتباطات در مناطق عمومی که دارای جمعیت متمرکز است در ارتفاع پایین و در فاصله 300 تا 700 متری از سطح زمین قرار می‌گیرد، افزود: این بالن مخابراتی برای ارتباط‌رسانی در مواقع بحران با توجه به ازدحام جمعیت، کاربردی است به همین دلیل، این سیستم برای اطلاع‌رسانی به سیستم‌های خدمات‌رسان مانند امداد و هلال احمر برای دستگاه‌های اجرایی ذیربط کاربرد دارد.

حدادپور اظهار کرد: بالن فضایی مقید به صورت مقطعی به فضا پرتاب می‌شود و پس از اتمام کار به زمین هدایت می‌شود. در ضمن، اکنون این پروژه به صورت پایلوت به اجرا درآمده، اما در ادامه می‌تواند به جهت محدوده پوشش و نرخ سرویس دهی قابلیت افزایش را داشته باشد.


کد مطلب: 50824

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50824/اینترنت-بالونی-زائران-اربعین

ايتنا
  https://www.itna.ir