کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهینه‌سازی کد در اینستاگرام برای کاربران

15 آبان 1396 ساعت 10:57

ایتنا- ایستاگرام از بهینه سازی کد استفاده می‌کند تا بتواند کاربرانی که اتصال ضعیف دارند را به سمت خود جذب کند.


یکی از مسائلی که اینستاگرام از زمان توسعه پایگاه کاربری خود با آن روبرو بوده، جذب و نگهداری آن دسته از کاربرانی با ارتباط اینترنتی ضعیف است. این کاربران در نقاطی از دنیا قرار دارند که در این نقاط، مشکل اینترنت وجود داشته و به همین خاطر نمی‌توانند با سرعت لازم به اینستاگرام دسترسی داشته باشند و در نتیجه، قابلیت‌های فراوانی از این نرم‌افزار در دسترس آنها نخواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز این شرکت -که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک است- تیمی از مهندسان خود را (که در نیویورک مستقر هستند) بکار گرفته و از آنها خواسته تا با طراحی و اجرای برنامه‌هایی، به ساده‌سازی و بهینه‌سازی این اپلیکیشن کمک کنند تا سازگاری بهتری با محیط‌هایی که دسترسی به اینترنت با سرعت‌ بالا ندارند، پیدا کند.
 
از دید کارشناسان نرم‌افزار، برای طراحی و ایجاد سیستم‌هایی که عملکرد اپلیکیشن را بهبود ببخشد، مسئله کلیدی و مهم این است که مشکل می‌توان متوجه شد که هر کاربر، چه زمانی از اپلیکیشن موردنظر خارج می‌شود تا بتوان بر مبنای آن، رابطه کاربر و نرم‌افزار را به خوبی تحلیل نمود.

لولا پریگو، یکی از مهندسان تیم مورد بحث در نیویورک (که مسئول حفظ عملکرد در اپلیکیشن اینستاگرام است) در این خصوص گفت: «اگر اینستاگرام نتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد، طبیعی است که جاذبه خود را در میان کاربران از دست خواهد داد و به همین خاطر مشخص نمودن زمانی که مسائل مربوط به عملکرد بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد، مشکل است.»

پریگو در ادامه صحبت‌های خود افزود: تدقیق عملکرد از طریق معیارها، کاری بس دشوار است و اگر عملکرد برنامه خوب و درست نباشد، مسلماً هیچکس از آن استفاده نخواهد کرد.»

هر چند باید توجه داشت، کاربرانی که در بازارهایی نظیر بازار آمریکا هستند، به اتصالات شبکه قوی و گوشی‌های دارای عملکرد خوب با جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل مربوطه دسترسی دارند، اما حقیقت این است که چنین سیستمی در سایر کشورها وجود ندارد.

انواع شیوه‌هایی که در یک بازار به خوبی جواب می‌دهد، ممکن است در کشورهای دیگر، مناسب نباشد.
 اما به عنوان یک راه‌حل نسبتاً عمومی، پریگو و تیم وی، سیستمی را ایجاد کرده‌اند که در آن، اپلیکیشن اینستاگرام مجهز به قابلیت "پیش‌بارگیری" می‌شود و در نتیجه، وقتی افراد این برنامه را می‌بندند تا زمانی که مجدداً می‌خواهند آن را باز کنند، تصاویر دوستان آنها بارگیری شده و می‌توانند آنها را با سرعت بیشتری مشاهده کنند.
 


کد مطلب: 50816

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50816/بهینه-سازی-کد-اینستاگرام-کاربران

ايتنا
  https://www.itna.ir