کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرر سنگین اپل در روز عرضه آیفون X به خاطر سرقت

سايت خبری ايتنا , 12 آبان 1396 ساعت 22:01

ایتنا – شرکت اپل روز نخست عرضه محصول جدید خود یعنی آیفون X را با استقبال شدید مشتری‌ها پشت سر گذارند ولی در پایان روز، تنها در یک شعبه رقمی معادل 370 هزار دلار آیفون X از فروشگاه‌های این شرکت به سرقت رفته بود.


شرکت اپل روز نخست عرضه محصول جدید خود یعنی آیفون X را با استقبال شدید مشتری‌ها پشت سر گذارند، ولی در پایان روز، تنها در یک شعبه رقمی معادل 370 هزار دلار آیفون X از فروشگاه‌های این شرکت به سرقت رفته بود.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی Cnet، فروش آیفون X در روز نخست را می‌توان یکی از موفقیت‌آمیزترین روزهای تاریخ کاری شرکت اپل به‌حساب آورد.
با این‌حال این فروش عظیم، با ضرری ویژه نیز همراه بوده است و مسئولان اپل از تعداد بسیاری بالایی سرقت آیفون X از فروشگاه‌های این شرکت خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در هر یک از نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا تعدادی سرقت به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین رقم ثبت‌شده متعلق به نمایندگی شهر سانفرانسیسکو بوده است.
 
تعداد 313 مدل آیفون X از این نمایندگی به سرقت رفته است و با توجه به قیمت پایه 1000 دلاری برای این محصول، این رقم به 370 هزار دلار رسیده است.

جالب این است که هیچ اقدام به سرقتی در این شعبه شناسایی نشده است و همین امر نشان می‌دهد که سارقین بسیار حرفه‌ای عمل کرده‌اند.
 
سرقت آیفون بسیار چالش‌برانگیز است زیرا باید پیش از فعال‌سازی نرم‌افزاری برای تلفن همراه انجام شود و در غیر این صورت، نرم‌افزارهای شناسایی موقعیت قرارگیری دستگاه می‌تواند محل حضور سارق را فاش کند.
 
بر اساس تحقیقات انجام‌ شده، سرقت یادشده در زمانی انجام‌ شده است که خودروی تحویل بار به نمایندگی مراجعه کرده است و در زمان بسیار کوتاهی که راننده به سراغ مسئولان نمایندگی رفته است، این سرقت صورت پذیرفته است.
 
رکورد سرقت پیشین آیفون از یک نمایندگی متعلق به آیفون 6 بود که در آن زمان تقریبا 150 دستگاه به سرقت رفته بود و رکورد جدید بیش از دو برابر رقم پیشین است.
 


کد مطلب: 50809

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50809/ضرر-سنگین-اپل-روز-عرضه-آیفون-x-خاطر-سرقت

ايتنا
  https://www.itna.ir