کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشتیبانی از زبان‌های راست به چپ در اینستاگرام

سايت خبری ايتنا , 11 آبان 1396 ساعت 17:03

ایتنا- اینستاگرام، قابلیت پشتیبانی از زبان‌هایی از راست به چپ نوشته می‌شوند را اضافه کرده است. عربی، فارسی و عبری نخستین زبان‌هایی هستند که از این ویژگی برخوردارند و به جمع زبان‌های اینستاگرام اضافه می‌شوند.


اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد زبان‌هایی که از راست به چپ نوشته و خوانده می‌شوند را به جمع زبان‌های خود اضافه کند؛ و مطابق این برنامه، نخستین زبان‌هایی که اضافه می‌شوند، عربی، فارسی و عبری خواهد بود. اینستاگرام تاکنون از 33 زبان از جمله رومانیایی، تاگالوگ و باهاسا ملایو پشتیبانی کرده است.
 
به گزارش ایتنا اینستاگرام اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که مجبور باشد کل اپلیکیشن را تغییر دهد تا بتواند از زبان‌هایی که قالب راست به چپ دارند پشتیبانی کند. اینستاگرام، برای یک دوره زمانی از زبان‌هایی مانند چینی، کره‌ای و ژاپنی پشتیبانی کرده است و می‌تواند از زبان‌های دارای قالب راست به چپ و بالا به پایین پشتیبانی کند، ولی تاکنون هیچ‌وقت از زبان‌هایی که منحصرا از راست به چپ نوشته می‌شوند، پشتیبانی نکرده است.

هدف اینستاگرام از اضافه کردن زبان‌های مذکور این است که کاربران اندرویدی که در این کشورها سکونت دارند، بتوانند به نحو احسن از این قابلیت استفاده کنند. فارسی، عربی و عبری در خاور میانه بیشترین کاربرد را دارد و کشورهای این منطقه به این زبان‌ها صحبت می‌کنند.

از آنجا که بیش از 70 درصد از جامعه عرب‌زبان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی راست به چپ، با پشتیبانی آی.اُ.اس ارائه خواهد شد. تعداد کاربران اینستاگرام در منطقه خاورمیانه به بیش از 60 میلیون نفر می‌رسد.

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: «امیدواریم با این به‌روزرسانی، افراد بیشتری در سراسر جهان بتوانند با افراد دیگر و علایق آنها آشنا شوند.» اولویت‌های زبانی، در بخش تنظیمات زبانی مشاهده می‌گردد و اکنون با این به‌روزرسانی باید گزینه‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرد. برای سایر کاربران، این امکان وجود دارد که زبان‌های راست به چپ را به صورت خودکار به زبان دلخواه خود ترجمه کنند.
 
البته به گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی ظاهرا زبان فارسی هنوز به طور کامل در اختیار همه کاربران قرار نگرفته است و احتمالا مدتی طول بکشد تا به تمام کاربران برسد. بنابراین برای آنکه به اینستاگرام فارسی دسترسی داشته باشید، بهتر است آخرین نسخه اپلیکیشن را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید و تا فعال شدن زبان فارسی در آن منتظر بمانید.
 


کد مطلب: 50805

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50805/پشتیبانی-زبان-های-راست-چپ-اینستاگرام

ايتنا
  https://www.itna.ir