۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵

برنامه ویژه گوگل برای کنترل حقیقت و مبارزه با دروغ در اینترنت

ایتنا - شرکت گوگل قرار است تا در پاسخ به انتقادات وارده در زمینه نشر اکاذیب و اخبار دروغ در اینترنت، ساختار بررسی حقیقت خود را سفت‌وسخت تر کند.
برنامه ویژه گوگل برای کنترل حقیقت و مبارزه با دروغ در اینترنت
شرکت گوگل قرار است تا در پاسخ به انتقادات وارده در زمینه نشر اکاذیب و اخبار دروغ در اینترنت، ساختار بررسی حقیقت خود را سفت‌وسخت تر کند.
 
به گزارش ایتنا در طول چند سال اخیر شاهد انتقادهای فراوانی نسبت به وضعیت اخبار در اینترنت وارد شده است و بسیاری از کارشناسان، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجو را به خاطر کمک به انتشار اخبار دروغین، مقصر می‌دانند.
 
در این میان شرکت گوگل تصمیم دارد تا با جدیت هر چه تمام به سراغ مبارزه با اخبار دروغین آنلاین برود و به همین دلیل نیز شبکه بررسی حقایق خود را به راه انداخته است تا بتواند محتوای اینترنت را سالم‌تر کند.
 
وقتی‌که شما در موتورهای جست‌وجوی چیزی را جست‌وجو می‌کنید، میزان راست یا دروغ بودن لینک‌هایی که پیش روی شما مشخص نخواهد بود و در این زمان است که ساختار بررسی حقایق گوگل وارد عمل می‌شود.
 
گوگل برای دسترسی به امکان بررسی حقایق با کیفیت و قابل‌اعتماد، به سراغ همکاری با انستیتوی پوینتر (Poynter) رفته است تا به کمک تخصص این انستیتو، ساختار مربوط به بررسی حقایق خود را نیرومندتر کند.
 
اریک اندرسون به‌عنوان مدیر بخش شراکت در قسمت آزمایشگاه اخبار گوگل در این باره می‌گوید: «ساختار بررسی حقایق (هنگامی‌که یک خبرنگار به یک بیانیه یا یک نسخه از مطلبی نگاه می‌کند و آن را تائید یا رد می‌کند) در دنیای امروزی ما بسیار مهم شده است زیرا به خوانندگان کمک می‌کند تا اخبار همه‌گیر واقعی و موارد مربوطه را درک کنند.»
 
شایان ذکر است که گوگل چندی پیش ساختار ویژه بررسی حقایق را به کمک بررسی برچسب‌های مربوطه برای هر خبر راه انداخته است. با این وجود این امکانات جدید و شراکت یاد شده موجب می‌شود تا بتوان این ساختار بررسی حقایق را چند برابر محکم‌تر کرد.
 
شایان ذکر است که اقدام‌های یاد شده در راستای فعالیت جمعی فیس‌بوک، گوگل و توییتر برای مبارزه با مشکلات و تقلب‌های انجام شده در انتخابات آمریکا است.
کد مطلب: 50796
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام