کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امنیت تلفن هوشمندتان در دست شماست!

10 آبان 1396 ساعت 11:27

ایتنا- لابراتوار کسپرسکی هشدارهایی را به منظور وابستگی بیش از حد کاربران به تلفن‌های هوشمند منتشر ساخته است.




به تازگی برخی از کمپانی های برتر در زمینه امنیت سایبری اخباری را منتشر ساخته‌اند که در آن ها به برقراری امنیت کاربران تلفن‌های هوشمند در مقابل تهدیدات به روز سایبری اشاره شده است.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، لابراتوار کسپرسکی بر این باور است که استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمند افزایش یافته است و کاربران استفاده از لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی را به منظور رفع نیازهای روزمره آنلاین خود متوقف ساخته و از تلفن‌های هوشمند برای اکثر فعالیت‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال تحقیقات این کمپانی امنیتی بیانگر این است که نسبت کاربرانی که به ایمیل ها از طریق تلفن های هوشمند خود دسترسی داشته اند، در نیمه ی دوم سال 2016، از 59 درصد به 67 درصد افزایش داشته‌اند. این روند هیچ چیز به جز افزایش استفاده از تلفن های هوشمند در میان کاربران برای رفع نیازهای آنلاین خود را نشان نمی‌دهد.

همچنین آمارکاربرانی که از تلفن های هوشمند خود برای خریدهای آنلاین استفاده می کنند، در شش ماه گذشته از41 درصد به 50 درصد افزایش داشته است. در حالی که تعداد کاربرانی که از کامپیوترهای شخصی خود برای خرید های آنلاین استفاده می نمودند از 80 درصد به 75 درصد رسیده است.

با وجود افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند، لابراتوار کسپرسکی هشدار داده است که افزایش وابستگی به تلفن های هوشمند، می‌تواند کاربران را در معرض خطر قرار می دهد. اما علت این خطر چه می‌تواند باشد؟ استفاده ی همیشگی و مداوم از تلفن‌های هوشمند تنها زمانی می‌تواند بلامانع باشد که دستگاه محافظت شده باشد. در غیر این صورت هر فعالیت کوچکی بر روی وب با این دستگاه هوشمند می تواند خطر آفرین باشد و به نفوذ مجرمان به داخل دستگاه منجر گردد.

علیرغم اینکه لابراتوار کسپرسکی مدام در حال اطلاع رسانی در مورد رشد چشمگیر بدافزارهای موبایل است و از ابتدای سال 2017 تاکنون بیش از 20 میلیون نرم افزار مخرب را بر روی دستگاه های اندرویدی یافت کرده است اما متاسفانه در این تحقیقات 40 درصد از کاربران همچنان اعتراف کرده اند که از هیچ گونه حفاظت امنیتی بر روی دستگاه های هوشمند خود استفاده نمی‌کنند.
حدود 27 درصد از از پاسخ دهندگان در این تحقیقات مدعی شده‌اند که حداقل یکبار قربانی مجرمان سایبری شده‌اند که این موضوع می تواند نشان دهنده ی افزایش تشخیص حملات مجرمان باشد.

Andrei Mochola سرپرست بخش مشتریان در لابراتوار کسپرسکی گفته است: "صرف نظر از سن و شغل افراد، تمرکز کاربران در چند سال اخیر به طور فزاینده‌ای بر روی تلفن های هوشمند جهش داشته است و کاربران با اعتماد به تلفن‌های هومشند خود اطلاعات، فایل های مهم و سری خود، پول‌ها و دیگر موارد مهم و حیاتی خود را ذخیره می‌کنند.

با این حال باید دانست که مجرمان سایبری مدام در حال تغییر تاکتیک‌های خود هستند و به طور فزاینده‌ای سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند را مورد حمله قرار می دهند. به همین خاطر استفاده از یک راهکار امن، قوی و قابل اعتماد بر روی تبلت ها، تلفن‌های هوشمند و البته هر دستگاه هوشمندی که شما مدام در حال استفاده از آن هستید، ضروری است. علاوه بر داشتن راهکاری مناسب و قابل اعتماد، اطلاع رسانی در مورد امنیت و آگاهی در این باره می‌تواند به شما و اعضای خانواده کمک بسزایی کند. شما می توانید با مطالعه‌ مقاله های امنیتی روزانه ی کسپرسکی از انواع خطرات و تهدیدات وب و راه هایی مقابله با آن ها مطلع شوید.
راه‌هایی که وب گردی شما را بر روی تلفن هوشمند امن و مطمئن می‌سازد

  1.  اپلیکیشن‌های خود را تنها از سایت‌های رسمی مانند googleplay دانلود کنید. تا مطمئن شوید که هیچ برنامه ای نامعتبری در دستگاه‌تان وجود ندارد که بتواند به یک منبع غیر معتبر شما را وصل کند. به تنظیمات اندروید (Android settings) بروید، گزینه choose Security را انتخاب نمایید و مطمئن شوید که گزینه "Unknown Sources" تیک نخورده باشد.

     سیستم عامل و برنامه‌های نصب شده را به طور منظم آپدیت کنید. شما می توانید برای آپدیت برنامه ها آن را در حالت اتوماتیک قرار دهید. البته برای آپدیت سیستم حتما باید به صورت دستی آپدیت کنید و بهتر است این کار به صورت OTA انجام شود.

     یک راهکار امنیتی مناسب برای تلفن خود در نظر بگیرید. حتی اگر در فاصله زمانی کوتاه برنامه های خود را آپدیت می کنید و تنها از سایت‌های رسمی برنامه های خود را دانلود می کنید بازهم خطر شما را تهدید می کند. تروجان می تواند در googleplay در خفا باشد و از این طریق می تواند در بسته‌های نفوذی یا همان exploit kits وارد شود.

    برای جلوگیری از قربانی شدن باج‌افزارها، توصیه می‌کنیم از نسخه کامل Kaspersky Internet Security for Android  استفاده نمایید. چرا که تنها برنامه محافظتی است که با وجود تمامی این تهدیدات به روز می باشد و شما را در مقابل جدیدترین باج افزار‌ها هم حفظ می کند. 


کد مطلب: 50789

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50789/امنیت-تلفن-هوشمندتان-دست-شماست

ايتنا
  https://www.itna.ir