۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
مشاور وزیر ارتباطات:

فیلترینگ جواب نمی‌دهد

ایتنا- قائم مقام شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که فیلترینگ در کشور جواب نمی‌دهد از بازگشایی فضایی جدید در حوزه خدمات اینترنتی در کشور خبر داد.
فیلترینگ جواب نمی‌دهد


 
برات قنبری - رئیس هیات مدیره مخابرات ایران - با بیان این که ما هیچ وقت به دنبال بستن فضا نبوده‌ایم، اظهار کرد: در کشور ما فیلترینگ جواب نمی‌دهد. رویکرد ما نه انسدادی بلکه گسترش خدمات است. تجربه نشان داده است که در کشور ما اگر یک سرویسی مسدود شود، جایگزین‌های آن پیدا می‌شوند و فقط زحمت مردم زیاد می‌شود.

وی با بیان این که در دور جدید و با همکاری صداوسیما و سایر وزارتخانه‌ها فضای جدید خدمات اینترنتی گسترش می‌یابد، اظهار کرد: در دولت قبلی نتوانستیم سرویس IPTV یا ویدئو یا قوانین کپی‌رایت را فعال کنیم. در این صورت شیوه‌ رفتار مردم در فضای اینترنتی عوض می‌شود و پهنای باند نیز گسترش پیدا می‌کند.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در مورد حفاظت در فضای مجازی، گفت: برای ما فرهنگ و امنیت مهم است. ما به عنوان ICT باید امنیت سازی و فرهنگ سازی کنیم. زمانی که در کشور بزرگی همچون چین کودکی را در عرض ۱۵ ساعت از طریق تکنولوژی‌های نوین پیدا می‌کنند این یعنی این که ICT امنیت آفرین است.

قنبری با اشاره به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه‌ مسائل اقتصادی نیز اظهار کرد: اگر در فضای واقعی بازار قیمت یک کالا با اجتناب هزینه‌های جانبی و یا سرقفلی مغازه محاسبه می‌شود، اما در فضای مجازی این هزینه‌ها دیگر وجود ندارد. بعد مکان در معاملات اقتصادی با رشد این فضا در حال برچیده شدن است. امروز دورترین روستاها در کشور محدودیتی در برقراری رابطه اقتصادی با تهران ندارند.
کد مطلب: 50787
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
فیلترینگ جواب نمیدهد اما کماکان همه چیز را فیلتر میکنیم و فیلتر نگه میداریم!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام