کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آذری جهرمی:

خدمات ارتباطی برای زائران اربعین مشکلی ندارد

خبرگزاری ايسنا , 9 آبان 1396 ساعت 9:01

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایام اربعین مشکل ارتباطی خاصی برای زائران نداریم و خوشبختانه شرایط خوبی فراهم شده است.





 

محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر به استان خوزستان به دو بخش تقسیم می شود. بررسی آمادگی ارتباطات استان برای ارائه خدمات به زائران در ایام اربعین بود که در این زمینه از مرز شلمچه بازدیدی انجام گرفت و خدمات ارتباطی و زیرساختی در این مرز را بازدید کردیم.

وی افزود: در ایام اربعین مشکل ارتباطی خاصی برای زائران نداریم و خوشبختانه شرایط خوبی فراهم شده است. با توجه به سیستم‌های طراحی شده در بحث زیرساخت‌های ارتباطی در مرزها از سه سال گذشته تاکنون، ظرفیت های استان سه برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در مرز شلمچه اقدامات سایر دستگاه‌ها را نیز بازدید کردیم و شاهد هستیم که اقدامات بسیار خوبی توسط سایر دستگاه‌ها نیز انجام گرفته است. خدماتی که در حوزه پارکینگ، موکب های ایجاد شده و مدیریت انتظامی و مدیریتی مرز اجرایی شده، بسیار مطلوب است تا زائران برای رفتن به گردهمایی بزرگ اربعین هیچ مشکلی نداشته باشند.
آذری جهرمی ادامه داد: صبح دیروز خط تولید تبلت در کارخانه جی.ال.ایکس افتتاح شد. این کارخانه تولیدکننده بومی تجهیزات گوشی و تبلت است که در طرح اینترنت و کودک وزارت ارتباطات همکاری می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز یکی از اپراتورهای کشور سفارش ساخت ۵۰۰ هزار دستگاه تبلت مخصوص کودکان را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به این شرکت ارائه کرد و در این زمینه تفاهم نامه میان هر دو منعقد شد.
آذری جهرمی اظهار کرد: این شرکت در ابتدای تاسیس خود حدود ۲ هزار نفر نیروی کار داشته اما ۹۰ درصد از این افراد به دلیل اینکه خط تولید کارخانه از کار خارج شده است تعدیل شده‌اند اما خوشبختانه با امضای این تفاهم نامه این نیروها مجددا به کار بازگردانده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی سهم بیشتری از تولیدات سخت‌افزاری را در داخل کشور خواهیم داشت، عنوان کرد: این مساله یک دستاورد مهم در کشور است و امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد ادامه پیدا کند و بخش دوم آن نیز تکمیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دیروز همچنین پروژه سیماک را در اهواز راه‌اندازی کردیم که یکی از تکالیف و زیرساخت‌های اصلی دولت الکترونیکی است. این طرح ارتباطات میان دستگاه‌های مختلف را تسهیل و به مدیریت واحد املاک کشور کمک شایانی می‌کند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: این طرح نقش بسیار موثری در مقابله با فساد و تسهیل سرویس‌های مورد نیاز مردم دارد. پروژه سیماک جزو تکالیف قانونی وزارت ارتباطات است و میان استان‌های مختلف تقسیم بندی شده است.


کد مطلب: 50778

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50778/خدمات-ارتباطی-زائران-اربعین-مشکلی-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir