۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷

اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران

ایتنا- وزیر ارتباطات گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مصوبه‌ای برای دسترسی به اینترنت بدون فیلتر به خبرگزاری‌ها و خبرنگاران دارد.
اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران
 
 محمدجواد آذری جهرمی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران تاکید کرد: متولی این سرویس وزارت ارشاد است و ما آمادگی داریم زیرساخت فنی آن را برای همکاری با وزارت ارشاد آماده کنیم.
وی افزود: مصوبه ای در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای دسترسی خبرنگاران به اینترنت بدون فیلتر داشته‌ایم و اینکه این مصوبه اجرایی شده یا خیر اطلاعی ندارم.

جهرمی افزود: ما معتقدیم اینترنتی باید در اختیار رسانه ها قرار گیرد که بتوانند از منابع اطلاعاتی بدون محدودیت استفاده کنند  اما متولی این بخش وزارت ارشاد است و باید از وزارت ارشاد این موضوع را مطالبه کنیم.

راه‌اندازی سامانه ثبت شکایت از عدم پوشش دهی تلفن همراه
وزیر ارتباطات در مورد عدم پوشش‌دهی مناسب تلفن همراه در برخی از استان ها و مناطق کشور گفت: به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی خواهیم کرد که کاربران بتوانند از طریق پیامک و اپلیکیشن شکایت از عدم کیفیت خدمات تلفن همراه خود را گزارش کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این سامانه کاربر می تواند نقطه جغرافیایی خود را به سامانه رسیدگی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش کند. مطابق با این شکایت مشخص می‌شود که کاربر در چه نقطه و مبدایی حضور دارد و از چه شبکه ای استفاده می کند به این ترتیب رگولاتوری می‌تواند این شکایت را بررسی کرده و نتایج آن را منتشر کند.

وی با بیان اینکه این سامانه به گستردگی نقشه کل کشور بوده و تمام اپراتورها و مناطق مختلف را در بر می گیرد، افزود: به زودی با راه اندازی این سامانه مشخص می شود چه اپراتورهایی و در چه مناطقی دچار ضعف خدمات هستند.
وزیر ارتباطات گفت: این سامانه در ادامه راه اندازی سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایت پیامک‌های مزاحم راه اندازی خواهد شد تا نظارت رگولاتوری بر تمامی سرویس‌های حوزه تلفن همراه یکپارچه شود.

وی گفت:در ادامه توسعه سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات پیامک‌های مزاحم به زودی امکان رسیدگی به پیامک های تبلیغاتی که از طریق شماره های تلفن ثابت و نیز سرشماره‌های پیامکی ارسال می‌شوند نیز فراهم خواهد شد.

سند استراتژی اینترنت اشیا تصویب شد
جهرمی در مورد راه اندازی شهر هوشمند در کشور گفت: راه اندازی شهر هوشمند نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در حوزه تکنولوژی‌هایی همچون اینترنت اشیا و بیگ دیتا است. بر این اساس سند استراتژی توسعه اینترنت اشیا به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است.
وی ادامه داد: در همین حال سند استراتژی بیگ دیتا نیز در حال تهیه است. همچنین ما آمادگی داریم برای راه اندازی شهر هوشمند با وزارت راه و شهرداری در صورتی که برنامه ای دارند همکاری کنیم.

وی در مورد رواج پول الکترونیکی (بیت کوین) در فضای مجازی نیز گفت: متولی این بخش نظام بانکی کشور است که هم اکنون مطالعات در حوزه پول الکترونیکی و مبادلات مالی در حوزه دیجیتال را آغاز کرده است. در این پروژه علاوه بر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت نیز متولی هستند و به دلیل آنکه بیت کوین پدیده ای است که آینده فضای مجازی را دچار تغییر می‌کند اهمیت آن برای متولیان مشخص شده است.

کارت‌های سلامت متوقف می‌شوند
وزیر ارتباطات از دستور رئیس جمهور برای توقف ارائه کارت سلامت خبر داد و گفت: قرار است از این پس از کارت ملی به  عنوان زیرساخت سلامت الکترونیک استفاده شود.
وی با اشاره به تعدد کارت‌های سلامت در کشور که ارائه خدمات سلامت الکترونیک را با مشکل مواجه می کرد، گفت: در جلسه ای که دو شب گذشته با حضور وزارتخانه های بهداشت، رفاه، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت داشتیم به جمع بندی رسیدیم که مکانیزم های اجرای سرویس سلامت الکترونیک نیاز به اصلاح دارد. بر این اساس مقرر شد در کوتاه مدت این مکانیزم‌ها اصلاح شده تا بتوانیم این پروژه را در کشور پیاده سازی کنیم.
کد مطلب: 50756
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام