۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹

عدم امکان تغییر دامنه برای جست‌وجوی کشورهای مختلف

ایتنا-این شرکت احساس کرده است که باید اطلاعات مکانی را برای ارائه بهترین نتایج ارائه دهد. به نظر می‌رسد که این قابلیت بیشتر متوجه مسافران می‌شود.
عدم امکان تغییر دامنه برای جست‌وجوی کشورهای مختلف
گوگل، غول جست‌وجوی اینترنتی دیگر به شما اجازه نمی‌دهد تا دامنه خود را تغییر دهید و از این طریق در کشورهای مختلف به جست‌وجو بپردازید.
برای مدت زمانی طولانی، می‌توانستید نتایج جست‌وجوی خود را به صورت محلی ببینید و سایت گوگل را با دامنه‌های مختلف بررسی کنید. به عنوان مثال، google.com مخصوص ایالات متحده، google.co.uk ویژه انگلیس یا google.co.jp برای ژاپن بود.
اما گوگل به تازگی اعلام کرد که دیگر امکان چنین کاری وجود ندارد و صرفاً نتایج مربوط به موقعیت فعلی شما را نشان می‌دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز دیگر اهمیتی ندارد که چه دامنه اینترنتی را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر در نیویورک باشید و  google.ru را بزنید، باز هم نتایج مربوط به نیویورک سیتی را دریافت خواهید کرد، در حالی که پیش از این، نتایج مربوط به دیگر کشورها به راحتی قابل مشاهده بود.

خوشبختانه هنوز این امکان وجود دارد که نتایج کشور خود را نبینید. لذا می‌توانید موقعیت خود را تغییر دهید. البته باید این کار را از طریق منو تنظیمات در پایین google.com انجام دهید. با رفتن به این بخش و سپس «تنظیمات جست‌وجو»، می‌توانید موقعیت جدیدی را برای خود انتخاب نمایید.

گوگل اعلام کرده که علت این تغییر، آن است که از هر پنج جست‌وجویی که انجام می‎‌شد، یکی از آنها مربوط به موقعیت مکانی بود و این شرکت احساس کرده است که باید اطلاعات مکانی را برای ارائه بهترین نتایج ارائه دهد. به نظر می‌رسد که این قابلیت بیشتر متوجه مسافران می‌شود.
 
گوگل در پی آن است، چنانچه روزی بخواهید از کشور دیگری بازدید کنید، اطلاعاتی که در گوگل جست‌وجو می‌کنید، به صورت خودکار مربوط به همان کشوری باشد که وارد آن شده‌اید، و زمانی که مجدداً به خانه برگشتید، همه چیز به حالت اولیه خود بازگردد و بتوانید بر اساس اطلاعات کشور خود، جست‌وجو نمایید.

گفتنی است پیشتر، وضعیت به این صورت بود که اگر یک مسافر، دامنه گوگل مربوط به کشور خودش را درج می‌کرد، ممکن بود که نتایج جستجوی او مطابق با نتایج ایده‌آل گوگل نباشد. ظاهراً گوگل می‌خواهد این کار را برای بسیاری از سرویس‌های فعلی خود مانند یوتیوب و جیمیل انجام دهد. هم‌چنین، سیاست ارائه نتایج محلی برای جست‌وجوهای دسکتاپ و موبایلی، گوگل مپس و اپلیکیشن گوگل آی.اُ.اس اجرا خواهد شد.
 
کد مطلب: 50725
برچسب ها: گوگل جست‌وجو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام