۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

تکلیف خطوط تلفن بدون کارکرد چه می‌شود؟

ایتنا- معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران از بازگشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن ثابت کم کارکرد به چرخه درآمدزایی حداقلی خبر داد.
تکلیف خطوط تلفن بدون کارکرد چه می‌شود؟



 
در خبرها و به نقل از مسوولان مخابرات به وجود تعداد زیادی تلفن‌های ثابت بدون کارکرد در دست مشترکان، اشاره شده بود که پیش‌تر به دلیل پایین بودن نرخ آبونمان، تلفن‌های ثابت مشترکان تنها از خط تلفن ثابت خود برای برخورداری از اینترنت پرسرعت این شرکت یا سایر شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند و این نیز درآمدی برای شرکت مخابرات به همراه نداشت.

اما اخیرا از بازگشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن ثابت کم کارکرد به چرخه درآمدزایی حداقلی خبر داده شد و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران اجرای طرح‌های تشویقی، تعامل و تماس با مشترکان و پیشگیری از قطع دوطرفه خطوط دارای بدهی را از عواملی دانست که سبب بازگشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن ثابت کم‌کارکرد به چرخه درآمدزایی شده است.

زارعیان به اقدام‌هایی که برای افزایش میزان آبونمان صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: اتخاذ این سیاست و اجرای طرح‌های تشویقی برای چنین مشترکانی سبب شد کارکرد این خطوط افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، زارعیان اجرای سیاست‌های تشویقی را ناکافی دانسته و اظهار کرد: تنها راه موثر برای فعال شدن خطوط کم‌کارکرد افزایش مبلغ آبونمان است، به نحوی که مردم به سمت استفاده بیشتر از تلفن‌های ثابت خود جذب شوند.

وی با تایید پیاده‌سازی تعرفه‌های سازمان رگولاتوری، گفت: اکنون نزدیک به شش میلیون تلفن ثابت بدون کارکرد در سطح کشور وجود دارد و اجرای مصوبه ۲۳۷ رگولاتوری می‌تواند شمار قابل توجهی از این تلفن‌ها را برای مصرف به مخابرات برگرداند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران ادامه داد: اجرای این مصوبه سبب شده است شماری از کسانی که بیش از یک خط تلفن در اختیار داشته‌اند نسبت به برگشت دادن آنها اقدام کنند. مبلغ تعیین‌شده در مصوبه رگولاتوری چندان قابل توجه نیست و شاید بر برگشت دادن تلفن‌های بدون کارکرد تاثیر چندانی نداشته باشد؛ گرچه بی‌تاثیر نیز نخواهد بود.
کد مطلب: 50717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام