۲
۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱

ضعف عجیب آیفون در مقابل جاسوسی اطلاعات کاربران

ایتنا – به‌تازگی متخصصان امنیتی دریافته‌اند که نرم‌افزارهای آیفون می‌توانند با کسب ساده‌ترین مجوزهای نرم‌افزاری به شنود اطلاعات کاربر مشغول شوند.
ضعف عجیب آیفون در مقابل جاسوسی اطلاعات کاربران
به‌تازگی متخصصان امنیتی دریافته‌اند که نرم‌افزارهای آیفون می‌توانند با کسب ساده‌ترین مجوزهای نرم‌افزاری به شنود اطلاعات کاربر مشغول شوند.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، تلفن‌های همراه اپل معمولا به امنیت بالای خود مشهور هستند ولی به‌تازگی گروهی از متخصصان نرم‌افزاری گوگل نشان داده‌اند که این همراه‌های هوشمند به‌شدت در برابر شنود اطلاعات ضعیف هستند.
 
بر اساس نمایش ارائه‌ شده توسط یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در مرکز GitHub، راه‌هایی بسیار ساده ولی کاربردی وجود دارند که می‌توان به کمک آن هرگاه که فرد مهاجم ارائه کند، دوربین آیفون فعال شده و اطلاعات کاربر را شنود کند.
این کار تنها با صدور مجوز دسترسی به دوربین در زمان نصب نرم‌افزار ممکن خواهد بود و نیازی به انجام یک هک پیچیده و دشوار ندارد و به همین دلیل نیز امنیت کلی سری آیفون را زیر سوال برده است.
 
فلیکس کراوس که موسس شرکت Fastlane است (این شرکت اوایل سال جاری به یکی از زیرگروه‌های گوگل بدل شد) توانسته است تا این ماجرا را به‌سادگی در بلاگ خبری خود شرح بدهد.

او دراین‌باره نوشته است که صدور مجوز دسترسی به دوربین به نرم‌افزارها می‌تواند ریسک موارد زیر را به همراه داشته باشد:
- دسترسی به دوربین‌های اصلی و سلفی
- ضبط کردن تصویر در هرزمانی که نرم‌افزار در حال اجرا است
- گرفتن عکس بدون آگاهی شما
- آپلود کردن فوری عکس یا ویدیو بدون آگاهی شما
- استفاده از قابلیت‌های تشخیص چهره برای شناسایی حالت‌های چهره کاربر

او برای اثبات ادعای خود نیز یک پروژه شخصی (برای این‌که برچسب دشمنی گوگل با اپل به این ماجرا افزوده نشود) را راه‌اندازی کرده است و نرم‌افزار ساخته‌شده توسط خود را بر روی آیفون نصب‌ کرده و از مزایای مجوز نرم‌افزاری استفاده کرده و سپس به سراغ انجام تک‌تک روش‌های شنود اشاره‌شده رفته است.
همچنین مراکز دیگر نیز نرم‌افزار کراوس را امتحان کرده‌اند و گفته‌های او را تائید نموده‌اند.

به‌ این‌ ترتیب اپل با مشکلی جدید روبرو خواهد شد که رفع کردن آن ممکن است هزینه‌ای بسیار بالا برای این شرکت به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 50716
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اون آیفون دوستایی که میگن آیفون امن ترین هست!!! آدم‌ عاقل بابت این سه میلیون میده؟! اونم تازه تو کشوری مثل ما خدمات نداره!
به والله جی ال ایکس آریا 1 از این بهتره
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
خداشاهده من طرف دیدم به نون شب محتاج هست رفته آیفون گرفته دست و مدام آرم سیب گاز زدش نشون ملت میده😐😐 در حالیکه 99درصدش نه بلدن اپل آیدی بسازن نه میتونن باهاش کار کنن! هدف از اسمارت فون ها تسهیل کردن امور زندگی و کاهش هزینه هاست نه ما بریم یه چیزی بخریم که هزینه هامون دو برابر کنه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام