کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک، در حال آزمایش تقسیم خبرمایه

3 آبان 1396 ساعت 11:43

ایتنا- فیس‌بوک آزمایش دو خبرمایه (نیوز فید) جداگانه را آغاز کرده است. یکی از این خبرمایه‌ها مخصوص به روزرسانی دوستان و خبرمایه دیگر، مربوط به بروزرسانی صفحه است. این آزمایش محدود به شش کشور می‌باشد.


شبکه اجتماعی بزرگ جهان، به تازگی دست به تجربه جدیدی زده است که البته در راستای سیاست این شرکت مبنی بر کشف و توجه به علائق گوناگون کاربران می‌باشد.

فیس‌بوک تصمیم دارد که خبرمایه یا نیوزفید خود را به دو بخش تقسیم نماید. این تقسیم بدین شکل خواهد بود که یک فضا به بروزرسانی‌های دوستان و فضای دیگر به “Explore” اختصاص می‌یابد که دربردارنده پست‌های مربوط به صفحات است.
گفتنی است این آزمایش در حال حاضر، فقط در شش کشور صورت می‌گیرد: بولیوی، کامبوج، گواتمالا، صربستان، اسلواکی و سریلانکا، کشورهای میزبان این آزمایش هستند.

به گزارش ایتنا از رایورز آدام موسری، یکی از مدیران فیس‌بوک اذعان داشت: «این آزمایش در پاسخ به درخواست کاربرانی ارائه شده که خواهان راهی ساده‌تر و آسان‌تر برای دیدن پست‌های دوستان و خانواده بوده‌اند.»
وی در یک پست وبلاگی نوشت: «بعضی از افراد از ما درخواست داشتند که راهی ساده‌تر برای پیدا کردن محتوای مرتبط از صفحات پیش روی آنها قرار دهیم.»

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هدف از اجرای این آزمایش این است که بفهمیم که ترجیح مردم در مورد استفاده از فضاهای جداگانه برای محتوای شخصی و عمومی به چه صورت است. به سخنانی که مردم در مورد این تجربه بیان می‌کنند، توجه می‌کنیم تا درک بهتری نسبت به علایق و موضوعات مورد توجه آنها داشته باشیم و بتوانیم برنامه‌ریزی خود را بر اساس این علایق تنظیم کنیم.»
 

 

احتمالاً این آزمایش چند ماه ادامه خواهد یافت، اما شرکت موردبحث هیچ برنامه مشخص و قطعی برای ادامه این تست و تداوم آن پس از این شش ماه ندارد. همچنین فیس‌بوک قصد ندارد که صفحات تجاری را مجبور نماید تا برای گسترش و اشاعه اخبار و ترجیحات خود مبلغی بپردازند.
 
به نظر نمی‌رسد که این تغییرات، تبلیغاتی که باید به ازای آن هزینه پرداخت شود را تحت تأثیر قرار دهد. لازم به ذکر است که از زمان راه‌اندازی این تست، میزان واکنش‌ها و بازخوردهای 60 مورد از بزرگ‌ترین صفحات رسانه‌ای اسلواکیایی، چهار برابر کاهش یافته است. این تست باعث می‌شود که افراد، صفحات کمتری را در استوری خبری خود ببینند.
 


کد مطلب: 50687

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50687/فیس-بوک-حال-آزمایش-تقسیم-خبرمایه

ايتنا
  https://www.itna.ir