کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکار باگ برای نرم‌افزارهای پلی‌استور

1 آبان 1396 ساعت 15:06

ایتنا- گوگل به‌تازگی برای بهبود کیفیت نرم‌افزارهای سوم شخص محبوب گوگل پلی برنامه نقص‌یابی جدیدی را برای هکرها راه‌اندازی کرده است.


شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما شرکت گوگل به‌تازگی برای بهبود کیفیت نرم‌افزارهای سوم شخص محبوب گوگل پلی، برنامه نقص‌یابی جدیدی را ویژه هکرها راه‌اندازی نموده است!
 
به گزارش ایتنا از رایورز گوگل در حال حاضر از برنامه نقص‌یابی ویژه‌ای بهره می‌برد که به یافتن آسیب‌پذیری‌های موجود در وب‌سایت‌ها و سیستم‌عامل‌ها متمرکز شده و تا حدود زیادی نیز به موفقیت رسیده است.
با این‌ حال، این کمپانی در تصمیم جدید خود و در جهت بهبود کیفیت و امنیت نرم‌افزارهای گوگل پلی، اقدام به طراحی و عرضه برنامه نقص‌یابی تازه‌ای برای این دسته از نرم‌افزارها نموده است.

در همین راستا نیز هکرها می‌توانند با یافتن نقص‌هایی در نرم‌افزارهای محبوب اندرویدی و گزارش آنها به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یادشده و نیز همکاری در جهت نقص این نرم‌افزارها، جوایزی را از گوگل دریافت کنند.
 
البته گوگل در این خصوص مقرراتی در نظر دارد، از جمله اینکه هکرها باید بدانند که نمی‌توانند به‌صورت خود به خود و رأساً اقدام به انتخاب یک نرم‌افزار پر باگ کرده و نقص‌های آن را گزارش کنند، بلکه گوگل در این رابطه محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است.
تاکنون نرم‌افزارهایی که برای رفع باگ آنها جایزه در نظر گرفته‌ شده است به دراپ باکس، دولینگو، اسنپ چت، تیندر، علی بابا، میل.رو و هداسپیس محدود می‌باشند.
در حقیقت، گوگل با این کار خود، تصمیم به هدفمند کردن برنامه خود داشته تا بتواند از آن استفاده بهینه نماید.
 
گفتنی است مبلغ جایزه در نظر گرفته‌ شده برای یافتن هر باگ قابل‌ قبول، معادل 1000 دلار است و گوگل سعی دارد تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری بیشتری را در این برنامه دخالت دهد.

البته توسعه‌دهندگان باید به یاد داشته باشند که برای ورود به این برنامه باید متعهد گردند تا در صورت یافتن هر باگی توسط هکرها در جهت رفع آن اقدام کنند.
 


کد مطلب: 50653

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50653/شکار-باگ-نرم-افزارهای-پلی-استور

ايتنا
  https://www.itna.ir