۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹

تراشه نروانا اینتل و ایجاد تحول در هوش مصنوعی

ایتنا- این پردازنده بر مبنای فناوری ساخته شده است که اینتل در سال گذشته از طریق خرید 408 میلیون دلاری نروانا به دست آورد.
تراشه نروانا اینتل و ایجاد تحول در هوش مصنوعی
شرکت اینتل قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی، آنچه را که «نخستین سیلیکون صنعت برای پردازش شبکه عصبی» می‌نامد، عرضه نماید. این پردازنده به صورت تخصصی برای یادگیری ماشینی و رایانش مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است.
پردازنده شبکه عصبی نروانا (NNP) در مقایسه با تراشه‌های سیلیکونی استاندارد، نوع جدیدی از معماری را عرضه می‌نماید. این پردازنده بر مبنای فناوری ساخته شده است که اینتل در سال گذشته از طریق خرید 408 میلیون دلاری نروانا به دست آورد.
نروانا کسب‌وکاری نوپا بوده که در کالیفرنیا مستقر شده است. اینتل اعلام نمود که NNP از توسعه کلاس‌های کاملاً جدید از برنامه‌ها پشتیبانی نموده و می‌تواند درک هوشمندانه‌ای از حجم زیادی از داده کسب کند.

به گزارش ایتنا از رایورز این قابلیت‌ها می‌تواند نقش مهم و مؤثری در فرآیند تشخیص بهتر مراقبت‌های درمانی داشته باشد، شخصی‌سازی در رسانه‌های اجتماعی را بهبود بخشد، سرعت پیشرفت اتومبیل‌های خودران را بالا ببرد و پیش‌بینی دقیق‌تری از اوضاع آب و هوا و گردباد ارائه دهد.

پردازنده شبکه عصبی اینتل که با همکاری فیس‌بوک توسعه یافته، به تازگی رونمایی شد. برایان کرزانیچ، مدیرعامل اینترنت در تفسیر خود نوشت: «این تراشه به پیشرفت فناوری‌های شناختی و هوش مصنوعی کمک نموده و می‌تواند صنعت و جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد.»
 
 
وی در ادامه همچنین افزود: «ما توسعه چندین نسل از محصولات NNP نروانا اینتل را در دستور کار خود قرارداده‌ایم. این محصولات، کارایی بالایی دارند و سطوح جدیدی از قابلیت مقیاس‌پذیری را در اختیار مدل‌های هوش مصنوعی قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا در مسیر پیشرفت خود، سریع‌تر حرکت نموده و تا سال 2020، عملکرد هوش مصنوعی خود را تا حدود صد برابر بهتر کنیم.»

ناوین رائو، مدیرعامل سابق نروانا و یکی از بنیانگذاران آن به تازگی اعلام کرده که این NNP جدید، بیش از سه سال در حال توسعه بوده و طراحی آن با هدف پشتیبانی از یادگیری ماشینی پیشرفته‌تر و بار کاری یادگیری عمیق صورت گرفته است.
وی افزود: «به صحبت‌ها و پیشنهادات مشتریان خود گوش کردیم و تغییراتی را در این طرح سیلیکونی اینتل اعمال نمودیم تا عملکرد یادگیری ماشینی بهتری را شاهد باشیم.»
 
کد مطلب: 50630
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام