کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن و حواشي هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي تلكام:

از نارضايتي برخي غرفه‌داران به‌دليل جايگاه نامناسب تا استقبال مردم از نمايشگاه

25 مهر 1396 ساعت 15:40

ایتنا- هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام از روز دوشنبه بیست و چهارم مهرماه افتتاح شده و با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده است.




 هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام 2017) كه از روز گذشته دوشنبه با حضور 225 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 102 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از 15 کشور در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، به مدت چهار روز پذيراي علاقه مندان به اين حوزه تخصصي است.

نمايشگاه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گشايش يافت.
ايتنا با بازيد از غرفه‌ها و گفت وگو با بازديدكنندگان و غرفه‌داران،دريافت که اين نمايشگاه بين‌المللي مي‌تواند بهترين فرصت براي تبادل اطلاعات و توليدات و به معرض ديد گذاشتن آخرين فناوري‌هاي كشور باشد و از ديگر سو با وجود حضور ١٩ كشور خارجي مي تواند تعامل دو و چندسويه‌اي با اين كشورها برقرار كند.

حسين كه دانشجوي ترم آخر رشته مخابرات است در گفت و گو با ايتنا در ارزيابي هجدهمين نمايشگاه بين المللي تلكام عنوان كرده است اين نمايشگاه براي مردم بويژه علاقه مندان و متخصصان رشته مخابرات و آي.تي و مسايل فني مهندسي  ICT  بسيار جالب توجه است.
وی با ابراز رضايت از محل برگزاري نمايشگاه درباره ادغام دو نمايشگاه تله كام و الكامپ كه مرداد ماه هرسال برگزار مي شود معتقد است، بايد روي اين موضوع سنجيده كار شود، چون با وجود تعداد بالاي متقاضيان غرفه از يك سو شايد به همه متقاضيان غرفه تعلق نگيرد و از ديگر سو شايد هزينه اجاره غرفه سير صعودي به خود گرفته و برخي غرفه داران در جاهايي پرت قرار بگيرند.

پانته آ روحي ديگر بازديد كننده از هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي تلكام هم با ابراز رضايت از برگزاري اين نمايشگاه، خواستار حضور بيشتر مردم براي بازديد از غرفه ها شد و گفت: در اين نمايشگاه نهادها و شركت‌هايي كه در حوزه ICT فعاليت مي‌كنند آخرين دستاوردهاي خود را به نمايش مي‌گذارند و با اين امر يك فضاي رقابتي سالم هم فراهم مي شود.

اين خانم با انتقاد از بازديدبيشتر از برخي غرفه هاي نمايشگاه بين المللي تلكام ادامه داد: ظاهرا برخي غرفه ها يا به دليل دولتي بودن و يا هر دليل ديگر بازديد كننده هاي بيشتري دارد اما برخي شركت هاي خصوصي كه بايد دست آنها را بهتر و بيشتر گرفت كمي مغفول مانده و كمتر از اين دست غرفه ها بازديد مي شود.

وي درعين حال از برگزاري برخي برنامه‌هاي جانبي بويژه از طرف اپراتورهاي تلفن همراه ، قدرداني كرد و گفت: اين برنامه‌هاي زنده شور و هيجان خاصي به نمايشگاه مي‌بخشد.

سجاد رجبي كارشناس غرفه تكتا (شركت تحقيق و توليد وسائل الكترونيك سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران) در گفت و گو با ايتنا مهم‌ترين توليدات اين شركت را فرستنده هاي تلويزيوني ، FM، مانيتورينگ، آنتن ها، شارژر يؤ في اس ، IPTV, SSPB و SSPA برشمرد و با تحليل اين نمايشگاه گفت: در اين نمايشگاه حاصر مي شويم تا خروجي داشته باشيم و كارهايمان را بتوانيم اداره كنيم.
وي با زود دانستن تحليل از روند برگزاري نمايشگاه ادامه داد:،در برخي سالن‌ها بازديد بيشتر و در برخي كمتر است ؛ هر چه جلوي سالن واقع شويم بازديدها بيشتر است.

رجبي با اشاره به برخي سالن ها كه عمدتا نهادهاي دولتي در آن غرفه دارند ، اظهار كرد: شركت تكتا براي داشتن غرفه در يك سالن تلاش فراوان كرد اما موفق نشد و گفتند بايد نامه نگاري كنيد و نامه نگاري يعني اين امر شدني نيست.

وي ادامه داد: اپراتورهاي تلفن همراه هم با اعطاي سيم كارت‌هاي رايگان صف هلي عريض و طويلي تشكيل دادند و حتي راه را بستند و اين افراد ديگر فرصتي براي بازديد از غرفه ها را نخواهند داشت.
به گزارش ايتنا ، در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي تلكام جديدترين و به روزترين دستاوردهاي حوزه مخابرات در چهار روز در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

معرفی انواع سامانه‌ها، تجهیزات و خدمات مخابراتی اعم از آنتن‌‌های مختلف و کابل‌های مخابراتی، فناوری ارتباطات و تجهیزات ماهواره‌ ای، تجهیزات سنجش، و سامانه های ارتباطات کابلی از جمله موضوعات مهمی هستند که در نمایشگاه امسال نیز به آنها پرداخته می‌شود. در کنار مسائل سخت‌افزاری، نرم‌‌افزار های مخابراتی و ارتباطی، وسایل و تجهیزات انتقال و ادغام داده‌‌ها و تجارت الکترونیک نیز از جمله موضوعات مرتبط با حوزه تمرکز این نمایشگاه عنوان شده‌اند.
يكي از بحث‌هاي مهمي كه در اين دوره از نمايشگاه مطرح مي شود، ادغام دونمايشگاه تلكام و الكامپ است كه بايد ديد اين بحث به كجا مي كشد.


کد مطلب: 50612

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50612/نارضايتي-برخي-غرفه-داران-به-دليل-جايگاه-نامناسب-استقبال-مردم-نمايشگاه

ايتنا
  https://www.itna.ir