کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

EQA مرسدس، اتومبیلی که مشابه انسان همه چیز را می‌فهمد + عکس

سايت خبری ايتنا , 27 مهر 1396 ساعت 22:52

ایتنا - فرمان اتومبیل به حسگرهای هوشمند مجهز شده است که دمای بدن راننده، ضربان قلب، احتمال خواب‌آلودگی، احتمال مصرف الکل و ... را در راننده تشخیص می‌دهد.


دایملر که شرکت مادر مرسدس-بنز محسوب می‌شود امروز همزمان با معرفی مدل مفهومی خودرو برقی جدید این کمپانی توضیح داد فروش خانواده محصولات الکتریکی مرسدس از سال 2022 میلادی در بازار جهانی آغاز می‌شود.

به گزارش ایتنا، این شرکت یک خودرو تمام-برقی را به نمایش گذاشت که از آن با عنوان EQA یاد می شود و هر آنچه که قرار است خودروهای آینده از نظر فناوری شامل شوند را در خود جا داده است.

«دیتِر تسچه» مدیرعامل شرکت دایملر و مدیر مرکز تولید خودروهای مرسدس-بنز گفت: «خودرو مفهومی EQA که هم‌اکنون به صورت رسمی معرفی شد نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه برای توسعه خودروهای برقی جدی هستیم و آینده اتومبیل‌رانی در سراسر جهان را به واسطه فناوری‌های جدید تغییر می‌دهیم.»

این محصول در اصل یک اتومبیل شاسی‌بلند کوچک محسوب می‌شود که نیروی خود را فقط از انرژی الکتریسیته تامین می‌کند و در کمتر از 5 ثانیه سرعت آن از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
توان موتور الکتریکی خودرو 268 اسب بخار در نظر گرفته شده است و خودرو می‌تواند بدون دخالت راننده به طور 100 درصد کنترل را در دست داشته باشد.
چراغ‌های LED تعبیه شده در جلوی پنجره اتومبیل که به صورت مشبک طراحی شده‌اند در شرایط مختلف رانندگی تغییر حال می‌دهند. اگر راننده حالت «اسپورت» را برای رانندگی انتخاب کرده باشد چراغ‌ها به صورت شعله‌های آتش و در حالت افقی نمایان می‌شوند و اگر حالت «اسپورت پلاس» انتخاب شود چراغ‌ها به صورت عمودی با تاکید بر رنگ قرمز به نمایش درمی‌آیند.
چراغ‌های جلو نیز شامل فناوری هوشمند منحصر به‌فرد می‌شوند و فیبرهای لیزری را در خود جا داده‌اند.
در دیودهای لیزری انرژی الکتریسیته وارد بخش‌های نیمه‌رسانا می‌شوند. ولی فیبرهای هوشمند مرسدس-بنز به گونه‌ای ساخته شده‌اند که انرژی لیزر را که در قسمت مرکزی فیبرهای اپتیکی کار گذاشته‌اند به نمایش درمی‌آورند. این فناوری انتشار نور همگن بیشتر در جاده‌ها را باعث می‌شود.
مدل مفهومی خودروی EQA دو موتور برقی را در خود جا داده است که باتری‌های لیتیوم-یونی وظیفه تامین انرژی را برای آنها برعهده دارند. باتری‌ها با هر بار شارژ امکان حرکت تا 400 کیلومتر را برای راننده فراهم می‌کنند و البته EQA می‌تواند به صورت القایی، بی‌سیم یا از طریق کابل‌های هوشمند پرسرعت در کوتاه‌ترین زمان انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.
این خودرو به گونه‌ای ساخته شده است که در کمتر از 10 دقیقه انرژی لازم برای حرکت در مسافت 100 کیلومتر را در خود ذخیره می‌کند.
فرمان اتومبیل به حسگرهای هوشمند مجهز شده است که دمای بدن راننده، ضربان قلب، احتمال خواب‌آلودگی، احتمال مصرف الکل و ... را در راننده تشخیص می‌دهد. شیشه جلوی اتومبیل نیز حسگرهای هوشمندی دارد که به صورت دائم جهت حرکت چشم راننده را زیر نظر می‌گیرد و هر زمان که مطلع شود چشمان راننده بسته شده است یا به مسیر جلو نگاه نمی‌کند، کنترل EQA را در دست می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت دایملر ادعا می‌کند که EQA به واسطه حسگرهای مذکور می‌تواند به اندازه انسان وضعیت راننده را تشخیص دهد.
 


کد مطلب: 50585

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50585/eqa-مرسدس-اتومبیلی-مشابه-انسان-همه-چیز-می-فهمد-عکس

ايتنا
  https://www.itna.ir