کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری 2.7 تریلیون دلاری برای ورود خودرو برقی به خیابان‌ها

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1396 ساعت 13:19

ایتنا - پیش‌بینی شده است در سال 2020 میلادی دولت آمریکا نیمی از این سرمایه‌گذاری را در کشور خود انجام دهد.


مرکز تحقیقاتی Morgan Stanley در آخرین گزارش خود اعلام کرد بازار جهانی نیازمند آن است که با سرمایه‌گذاری 2.7 تریلیون دلاری زیرساخت‌های لازم را در اختیار بگیرد تا در نهایت 500 میلیون دستگاه خودرو برقی وارد بازار شود.

به گزارش ایتنا، ممکن است 500 میلیون دستگاه خودرو زیاد به نظر برسد، ولی بد نیست بدانید هم‌اکنون بیش از یک میلیارد دستگاه خودرو در آمریکا در حال حرکت هستند.
نسل جدید خودروهای برقی به صورت هوشمند ساخته می‌شوند تا قابلیت‌های رانندگی خودکار را هم در اختیار داشته باشند. در این میان راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی مهم‌ترین نکته به نظر می‌رسد و به جز مراکز شهر یا مکان‌های پرتردد، می‌بایست برای اتوبان‌های طولانی و جاده‌های بین شهری هم پیش‌بینی شارژ خودرو در نظر گرفته شود.
این مرکز تحقیقاتی بر این باور است که اگر سرمایه‌گذاری 2.7 تریلیون دلاری صورت نگیرد انگیزه خودروسازان برای ساخت این محصولات کم می‌شود و مردم هم تمایلی به استفاده از خودروهای مذکور نخواهند داشت.
پیش‌بینی شده است در سال 2020 میلادی دولت آمریکا نیمی از این سرمایه‌گذاری را در کشور خود انجام دهد و نخستین نسل از خودروهای برقی به صورت گسترده در این کشور مورد استفاده قرار گیرند.
 


کد مطلب: 50548

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50548/سرمایه-گذاری-2-7-تریلیون-دلاری-ورود-خودرو-برقی-خیابان-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir