کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزمایش ابررسانای ویژه اینتل برای کامپیوترهای کوانتومی

22 مهر 1396 ساعت 12:06

ایتنا – شرکت اینتل به‌تازگی اقدام به ساخت یک ابررسانای ویژه کرده است و به کمک آن قرار است تا تراشه‌های مخصوص کامپیوترهای کوانتومی توسط این شرکت وارد مرحله آزمایش بشوند.


شرکت اینتل به‌تازگی اقدام به ساخت یک ابررسانای ویژه کرده و مطابق ادعای این شرکت، به کمک آن قرار است تا تراشه‌های مخصوص کامپیوترهای کوانتومی توسط این شرکت وارد مرحله آزمایش شوند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، به‌تازگی شرکت اینتل گام بزرگی در جهت دستیابی به رؤیای کامپیوترهای کوانتومی عملیاتی برداشته است.
بدین‌ ترتیب، به نظر می‌رسد که کامپیوترهای کوانتومی در مقایسه با چیزی که تاکنون پیش‌بینی می‌شد، بسیار زودتر روانه بازار خواهند شد، ضمن اینکه رقابت در این رده بین دو شرکت فعال یعنی آی‌بی‌ام و اینتل وارد مرحله جدی‌تری خواهد شد.

بر اساس اعلان رسمیراینتل، اصلی‌ترین عنصر ساخت تراشه‌های کوانتومی که qubits نام دارند، بسیار شکننده هستند و تنها می‌توانند در دمای بسیار پایین به فعالیت ادامه بدهند.
 

 
 
همچنین یکی از مشکلات اصلی این ماده این است، در صورتی که بسته‌بندی آن به‌درستی صورت نگیرد، شاهد از بین رفتن داده‌ها خواهیم بود که همین امر، کار کردن با آن را بسیار دشوار کرده است.
 
حال با در نظر گرفتن این چالش‌ها، تیم تحقیقاتی اینتل در اورگان و آریزونا توانسته‌اند تا تراشه‌های 17 qubits را تولیدکننده که می‌توانند در دمای بسیار بالاتر از شرایط عادی کارکرده و با استفاده از رابط RF محدودتر بین هر یک از qubitsها، استفاده از آنها در محیط عادی را ممکن سازند.
این تراشه‌های جدید می‌توانند بین 10 تا 100 بار بیشتر از تراشه‌های وابسته به سیستم‌ سیم‌کشی را دریافت کنند و طراحی پیشرفته آنها موجب می‌شود تا بتوان شاهد تست این سیستم در محیط‌های آزمایشی باشیم.

البته هنوز اعلام خاصی در زمینه زمان‌بندی مشخص و رسمی‌ برای عرضه این محصول از سوی شرکت مزبور نیستیم که به نظر برخی کارشناسان، اینتل هنوز از موفقیت این آزمایش‌ها مطمئن نیست.
 


کد مطلب: 50521

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50521/آزمایش-ابررسانای-ویژه-اینتل-کامپیوترهای-کوانتومی

ايتنا
  https://www.itna.ir