۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

سامسونگ و طراحی نسل جدیدی از حسگرهای تصویری

ایتنا- شرکت سامسونگ به‌تازگی از حسگرهای تصویر بسیار کوچک خود برای استفاده در تلفن‌های همراه مجهز به صفحه نمایش‌های بزرگ و بدون کناره رونمایی کرده است.
سامسونگ و طراحی نسل جدیدی از حسگرهای تصویری
شرکت سامسونگ به‌تازگی از حسگرهای تصویر بسیار کوچک خود برای استفاده در تلفن‌های همراه مجهز به صفحه نمایش‌های بزرگ و بدون کناره رونمایی کرده است. به نظر کارشناسان، این اقدام سامسونگ می‌تواند تغییری قابل ملاحظه در صنعت صفحه نمایش تلقی گردد.
همانطور که جزئیات خبر نشان می‌دهند، تلاش و تأکید این شرکت بر فشرده کردن سایز، ابعاد و کاهش اندازه این سخت‌افزارها بوده که بتواند به طور مستقیم در همه جنبه‌های دیگر تأثیرگذار بوده و در نتیجه، قدرت عمل نهایی را افزایش دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز این حسگرهای جدید سامسونگ، تحت برند ISOCELL و در دو نسخه 1.28 میلی‌متری 12 مگاپیکسلی و 0.9 میکرومتری 24 مگاپیکسلی عرضه شده‌اند.
سامسونگ این دو حسگر جدید و منحصربفرد را در چهار دسته سریع، نازک، شفاف و دوقلو دسته‌بندی کرده است و بدین‌ ترتیب می‌توان شاهد دستگاه‌هایی با دوربین قوی‌تر و البته در اندازه کوچک‌تر بود.

لازم به ذکر است که نسخه Dual Pixel ISOCELL Fast 2L9 قابلیت‌هایی نظیر سرعت بسیار بالا و فوکوس خودکار را در سایزهای پیکسلی کمی جای داده است، به طوری که اندازه پیکسل در این نوع حسگر از 1.4 در نسخه‌های پیشین به 1.28 کاهش یافته‌اند.

علاوه بر این، حسگر دیگر این شرکت که ISOCELL Slim 2X7 نام دارد را می‌توان به‌عنوان اولین حسگری در نظر گرفت که سایز پیکسلی آن از 1.0 میکرومتر نیز کمتر است،‌ یعنی ابعادی که تاکنون سابه نداشته است.

جالب است بدانید که سامسونگ یکی از دلایل اصلی عرضه این حسگرها را افزایش درخواست بمنظور ساخت تلفن‌های همراه هوشمند هرچه نازک‌تر اظهار داشته است.

همچنین سامسونگ در این‌‌ باره اعلام کرده که تحقیقات بر روی این حسگرها همچنان ادامه دارد و لذا در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد حسگرهای پیشرفته‌تر و با فناوری بالاتر از سوی سامسونگ خواهیم بود.
 
کد مطلب: 50519
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام