کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزینه هفت میلیاردی گوگل برای نرم‌افزارهای پیش‌فرض

24 مهر 1396 ساعت 19:42

ایتنا- گوگل هرسال برای نصب شدن نرم‌افزارهای پیش‌فرض خود بر روی دستگاه‌های هوشمند نزدیک به 7 تا میلیارد دلار هزینه می‌کند.


شرکت گوگل هر سال برای نصب نرم‌افزارهای پیش‌فرض خود بر روی دستگاه‌های هوشمند، به طور متوسط حدود 7 میلیارد دلار هزینه می‌کند. اما شاید برای برخی این سؤال وجود داشته باشد که انگیزه اینگونه هزینه کردن چیست؟
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی androidauthority، گوگل سالانه رقم بسیار زیادی را برای هزینه‌هایی پرداخت می‌کند که می‌توان هدف از آنها را "کسب ترافیک" در نظر گرفت. منظور از اصطلاح کسب ترافیک، در حقیقت استفاده ثانویه از کاربران است، بدین معنا که کاربران به ظاهر از سرویس خاصی (مانند امکانات یک نرم‌افزار) استفاده می‌کنند، اما در عمل، تعداد نمایش و میزان استفاده از این خدمات به حساب مالک اصلی این سرویس‌ها نوشته می‌شود.

این هزینه‌ها در واقع شامل پرداختی‌های گوگل به شرکت‌های سازنده دستگاه‌های هوشمند برای نصب اپلیکیشن‌ها -و نرم‌افزارهایی که هدف از آن، طبعاً حضور هر چه پررنگ‌تر پلتفرم گوگل بر روی همه این گوشی‌هاست- می‌باشد.
از جمله مشهورترین این نرم‌افزارها می‌توان به یوتیوب و نیز گوگل‌کروم اشاره نمود. به راحتی می‌توان دریافت که وجود این دو نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های هوشمند مختلف، چه تعداد کاربر را به سوی گوگل گسیل خواهد داشت که همه آنها ممکن است ساعت‌ها سرگرم کار با این سرویس‌ها باشند.
 
لازم به ذکر است که این هزینه‌ها تنها مختص دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نیست، بلکه این شرکت برای افزایش ترافیک خود به اپل نیز پرداختی‌هایی داشته و خواهد داشت تا بتواند از طریق آنها نیز نرم‌افزارهای خود را در اختیار کاربران هر چه بیشتری گذارد.

هر چند این هزینه‌ها کم نیستند، اما آمار و ارقام منتشره حاکی از آن است که هزینه‌های افزایش ترافیک گوگل نسبت به سال 2012 میلادی تقریباً سه برابر شده و دلایل مختلفی برای این امر در نظر گرفته شده است.
برای مثال در این زمینه می‌توان به افزایش تعداد تبلیغاتی اشاره کرد که وب‌سایت‌های استفاده کننده از سرویس گوگل اد به نمایش می‌گذارند که نتیجه آن، سود بیشتر این شرکت خواهد بود.
 
از دیگر دلایل این سرمایه‌گذاری کلان گوگل می‌توان به عمومیت یافتن دستگاه‌های اندرویدی و iOS در کشورهای در حال توسعه‌ای از قبیل چین و هند یاد کرد که هر کدام دارای جمعیت فراوان و نیز شمار زیادی از کاربران علاقه‌مند هستند.
 


کد مطلب: 50518

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50518/هزینه-هفت-میلیاردی-گوگل-نرم-افزارهای-پیش-فرض

ايتنا
  https://www.itna.ir