کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودروی هوشمند جگوار برای سال ۲۰۴۰ شبیه گوشی‌های پازلی

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1396 ساعت 1:02

ایتنا - طرح اولیه Future-Type از گوشی‌های هوشمند پازلی الهام گرفته است تا راننده همه قطعات مختلف آن را به راحتی از یکدیگر جدا کند.


نسل جدید خودروهای امروزی هوشمندتر از همیشه قابلیت‌هایی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند که حرکت در خیابان‌ها را آسان‌تر می‌کند.
در این میان، شرکت انگلیسی جگوار مدل مفهومی خودرویی را به نمایش گذاشته است که نشان می‌دهد انسان در سال ۲۰۴۰ میلادی چگونه در خیابان‌ها حرکت می‌کند.

به گزارش ایتنا، Future-Type نام مدل مفهومی خودرویی است که شرکت جگوار آن را آینده صنعت خودروسازی می‌داند و به جز سیستم خودران، قابلیت‌های هوشمند دیگری را هم برای آن در نظر گرفته است.سیستم خودران این اتومبیل که در مدل اولیه به طور کامل مورد آزمایش قرار گرفته است می‌تواند بدون سرنشین همه مسیرها را پشت‌سر بگذارد و البته در صورت تمایل کنترل خودرو در دست راننده قرار می‌گیرد.


طرح اولیه خودروی هوشمند Future-Type از گوشی‌های هوشمند پازلی الهام گرفته است تا راننده همه قطعات مختلف آن را به راحتی بتواند از یکدیگر جدا کند و بدون نیاز به متخصص، خودرو را به‌روز کند.

این خودرو سیستم هوش مصنوعی AlphaGo گوگل را شامل می‌شود و راننده با فرمان‌های صوتی می‌تواند کنترل کامل آن را در دست بگیرد. روی Future-Type سیستم عامل اندروید نصب شده است و پلتفرم اصلی آن مبتنی بر فضای پردازش ابری کار می‌کند. این خودرو هوشمند حین رانندگی با دیگر وسایل نقلیه در حال حرکت ارتباط برقرار می‌کند و از موقعیت آنها با خبر می‌شود.
شرکت جگوار توضیح داد Future-Type سه صندلی برای سرنشینان خود در نظر گرفته است که جهت و نحوه چیدمان صندلی‌ها به راحتی تغییر می‌کند و این اتفاق به مسافران امکان می‌دهد به صورت چهره به چهره با یکدیگر در تماس باشند.

شرکت جگوار هنوز اعلام نکرده است که Future-Type با چه نامی وارد بازار می‌شود، ولی با این وجود پیش‌بینی کرده است در سال 2040 میلادی تمام خودروهایی که تولید می‌کند به این شکل ساخته شوند.
 


کد مطلب: 50512

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50512/خودروی-هوشمند-جگوار-سال-۲۰۴۰-شبیه-گوشی-های-پازلی

ايتنا
  https://www.itna.ir