۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷

راهبرد دِل برای اینترنت اشیاء

ایتنا- شرکت دل، راهبرد اینترنت اشیاء خود را بیان کرد و قصد دارد که در یک بازه زمانی سه ساله، یک میلیارد دلار روی تحقیق و توسعه در زمینه آی.اُ.تی سرمایه گذاری کند.
راهبرد دِل برای اینترنت اشیاء
با رقابت هر چه بیشتر غول‌های تکنولوژی بر روی فناوری اینترنت اشیاء، شرکت "دل" مترصد ورود جدی‌تر و کسب سهم بیشتر در این بازار شده است.

شرکت دل اعلام به تازگی کرده که اینترنت اشیاء یا همان IoT رقابت را به سمت یک مدل غیرمتمرکز و با قدرت بیشتر پیش می‌برد.
این شرکت، یک بخش جدید تحت عنوان اینترنت اشیاء ایجاد کرده است تا محصولات و خدمات خود را یکپارچه‌سازی کند و سرعت پیاده‌سازی ابزارهای جدیدی که در اختیار دارد را بالا برده و همچنین قصد دارد که در سه سال آینده، یک میلیارد دلار در زمینه پژوهش و توسعه سرمایه‌گذاری نماید.

به گزارش ایتنا رِی اُفارل، مدیر ارشد فناوری وی.ام وِر، این بخش جدید را در شرکت دل تکنالجیز راه‌اندازی کرده است. اولین مأموریت وی، توسعه محصولات و خدمات اینترنت اشیاء در سراسر این شرکت و توسعه فناوری‌های جدید است.
شرکت دل، همچنین واحدهایی مانند دِل ای.ام.سی، پیوتال، وی.ام وارم و آر.اس.اِی دارد که بسیاری از جنبه‌های اینترنت اشیاء را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
به علاوه، انتظار می‌رود که نقاط نهایی و دروازه‌های اینترنت اشیاء، برای کاهش تأخیر کاربران، قدرت بیشتری به خرج دهد.
گفتنی است اینترنت اشیاء در زمینه تغییرات تجاری گسترده، فرصت بزرگی را در اختیار کاربران و همه ارائه دهندگان فناوری اعم از سازمان‌های کوچک و بزرگ قرار می‌دهد. از دیدگاه استراتژیک، آی.اُ.تی به همراه تجزیه و تحلیل داده‌های کلان، مرکز تلاش‌های تحول دیجیتال محسوب می‌شود و همچنین یک موضوع نوظهور برای سال 2018 و اولویت بودجه قلمداد می‌گردد.
 
کارشناسان این شرکت معتقدند وجود اینترنت اشیاء در شرکت دل بیانگر حرکت رو به جلوی رایانش توزیع‌شده پس از تمرکز بر فضای ابری است. استدلال شرکت مورد بحث این است که هوش باید افزایش یابد، ضمن آنکه کاهش تأخیر نیازمند رویکردهای نوآورانه بیشتر است.

استدلال دیگری که در زمینه این معماری بیان می‌شود این است که عرضه داده به فضای ابری بر مبنای پخش، از نظر هزینه گران خواهد بود. استراتژی شرکت دل در زمینه اینترنت اشیاء، تا حدود زیادی جدید و بر اساس رویکرد غیرمتمرکز است. البته برخی معتقدند معلق بودن بین رایانش متمرکز و غیرمتمرکز، استقرار اینترنت اشیاء را هم دچار مشکل می‌کند.
 
کد مطلب: 50502
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام