۱
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

مایکروسافت برای محبوب‌تر کردن ویندوز 10، ویندوز 7 را قابل هک ساخته است

ایتنا – بررسی‌های انجام‌شده توسط متخصصان امنیتی نشان از آن دارد که شرکت مایکروسافت به‌صورت عمدی شرایط هک شدن ویندوز 7 را فراهم ساخته است تا بتواند آمار مهاجرت به ویندوز 10 را افزایش بدهد.
مایکروسافت برای محبوب‌تر کردن ویندوز 10، ویندوز 7 را قابل هک ساخته است
بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان امنیتی نشان از آن دارد که شرکت مایکروسافت به‌صورت عمدی شرایط هک شدن ویندوز 7 را فراهم ساخته است تا بتواند آمار مهاجرت به ویندوز 10 را افزایش بدهد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی softpedia، شرکت مایکروسافت معتقد است که برای بهره‌مند شدن از امنیت کامل، کاربران باید از مرورگر وب اج و سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده کنند.
 
در ابتدا به نظر می‌رسد که این جمله چندان عجیب نیست، اما مایکروسافت با اعلام این موضوع، رسماً تمامی نسخه‌های دیگر ویندوز را ناامن اعلام کرده و بر اساس گزارش‌ها، حتی برای قابل هک بودن آنها نیز تلاش‌های غیرمستقیمی صورت داده است.

هرچند وقت یک بار، به‌روزرسانی‌هایی برای ویندوز 10 عرضه می‌شوند که مراکز امنیتی با بررسی کدهای آن و مقایسه این آسیب‌پذیری‌ها با ویندوز 7 دریافته‌اند که تمامی آنها بر روی ویندوز 7 نیز قابل دستیابی هستند.
 
بدین‌ترتیب، کسانی که دانش برنامه‌نویسی مختصری در اختیار دارند و هکرهای حرفه‌ای نیستند نیز می‌توانند با بررسی کدهای به‌روزرسانی ویندوز 10 به سراغ هک کاربران ویندوز 7 بروند.
 
این امر توسط یک متخصص امنیتی به نام ماتیوش ژورچیک (Mateusz Jurczyk) کشف شده است که در حقیقت بخشی از پروژه گوگل زیرو به‌حساب می‌آید.
 
او با افشای این اطلاعات قصد دارد تا مایکروسافت را تحت‌فشار قرار بدهد تا امنیت کاربران خود را نادیده نگرفته و به سراغ بهبود شرایط ویندوزهای قدیمی‌ای که علی‌الظاهر هنوز پشتیبانی می‌شوند برود.
 
شایان ذکر است که مایکروسافت از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده و سخنگوی این شرکت دوباره جمله کلیشه‌ای امنیت در ازای استفاده از ویندوز 10 و مرورگر اج را تکرار نموده است.
 
کد مطلب: 50470
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام