۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۱

برتری شگفت‌انگیز iOS بر اندروید

ایتنا – گزارش‌های منتشرشده خبر از آن دارند که سیستم‌عامل iOS در زمینه عرضه به‌روزترین نسخه برای کاربران خود به‌مراتب موفق‌تر از سیستم‌عامل اندروید عمل کرده است.
برتری شگفت‌انگیز iOS بر اندروید
گزارش‌ها و تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده، خبر از آن می‌دهند که سیستم‌عامل همراه اپل یعنی iOS در زمینه عرضه به‌روزترین نسخه برای کاربران خود، به‌مراتب موفق‌تر از سیستم‌عامل رقیب خود اندروید عمل کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، هر چند در بدو امر به نظر می‌رسد که سیستم‌‌عامل اندروید، محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان است، اما یکی از مشکلات بزرگ این سیستم‌عامل، سپرده شدن قابلیت به‌روزرسانی به آخرین نسخه، به شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند است.
این امر موجب می‌شود تا در بسیاری از موارد شاهد باشیم که آخرین نسخه از اندروید برای کاربران بسیاری از دستگاه‌ها به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌دسترسی نباشد و حتی کسانی که این نسخه‌ها را دریافت می‌کنند نیز به‌تدریج و بدون زمان‌بندی منطقی از آن بهره‌مند خواهند شد، که این امر به نوبه خود، معضلات و گاه تهدیداتی برای کاربر دربر خواهد داشت.

در این میان در جبهه مقابل این سیستم‌عامل، iOS شرکت اپل قرار دارد که به‌محض عرضه یک نسخه جدید، بیشترین تعداد مهاجرت ممکن را به خود می‌بیند.

آمار منتشرشده نیز این موارد را تائید می‌کنند. برای مثال آماری که خود گوگل منتشر کرده است نشان از این دارد که تنها 0.2 درصد از تمامی همراه‌های اندرویدی از سخه جدید یعنی اندروید اوریو بهره‌مند شده‌اند.

از سوی دیگر تعداد دستگاه‌هایی که از iOS نسخه 11 بهره‌مند شده‌اند به‌مراتب بالاتر از اندروید است و شاهد آمار پذیرش و مهاجرت 54 درصدی هستیم.
 
نکته جالب اینجاست که تنها 59 درصد از دستگاه‌های شرکت اپل می‌تواند iOS نسخه 11 را دریافت کنند و در این میان 5 درصد باقی‌مانده هنوز به دلایل نامعلومی از نسخه جدید استفاده نکرده‌اند که البته اپل این به‌روزرسانی را برای آن‌ها به‌صورت همزمان با سایر دستگاه‌ها ارائه کرده است.

از سوی دیگر اندروید 7 نیز تنها 17 درصد از بازار تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی را در اختیار دارد که این امر نشان از حفره عمیق در چرخه عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دارد.
 
شایان ذکر است که تنها دستگاه‌هایی که بدون تأخیر به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید را دریافت می‌کنند، محصولات ساخته‌شده توسط خود این شرکت یعنی سری پیکسل و سری نکسوس است.
کد مطلب: 50469
برچسب ها: اندروید
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام