۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰

گاف اپل درزمینهٔ به‌روزرسانی فرم‌ویر مک

ایتنا – بنگاه‌های امنیتی اعلام کرده‌اند که به‌روزرسانی‌های فرم‌ویر ارائه شده توسط اپل، با مشکلات بزرگی روبرو بوده هستند و به‌درستی به دست کاربران این شرکت نمی‌رسند.
گاف اپل درزمینهٔ به‌روزرسانی فرم‌ویر مک
بنگاه‌های امنیتی اعلام کرده‌اند که به‌روزرسانی‌های فرم‌ویر ارائه شده توسط اپل، با مشکلات بزرگی روبرو بوده هستند و به‌درستی به دست کاربران این شرکت نمی‌رسند.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، اپل معتقد است که سیستم عامل بسته این شرکت، محیطی امن و منحصربه‌فرد را به همراه می‌آورد، زیرا ساختار کنترلی بسیار سخت و مستحکمی به کنترل نرم‌افزار و سخت‌افزار این سیستم‌ها می‌پردازد.

شایان ذکر است که اپل همواره عدم دریافت به‌روزرسانی‌های کامل و جدید توسط دستگاه‌های اندرویدی را به سخره گرفته و آن را یک نقطه ضعف بزرگ می‌دانست، ولی یافته‌های جدید مک نشان می‌دهند که دستگاه‌های اپل نیز از این موضوع در امان نیستند.

با این وجود به نظر می‌رسد که تحقیقات انجام شده در مراکز امنیتی، نتایج مخالف این امر را نشان می‌دهند. بر اساس نتایج تحلیل‌های انجام شده به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی‌های امنیتی انجام شده برای دستگاه‌های عامل اپل مانند مک، به‌ هیچ عنوان در سطح امنیتی قابل قبول قرار ندارند.
 
بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از این تحلیل، فرم‌ویرهای سیستم عامل مک در زمانی که کامپیوتر بوت می‌شود، شروع به فعالیت می‌کنند و به همین دلیل نیز شناسایی رخنه‌های امنیتی و مشکلات آنها بسیار دشوار است؛ همین امر نیز موجب می‌شود که بیشتر حملات دامنه‌دار از طریق فرم‌ویر این سیستم‌ها انجام شوند.

در این پژوهش‌ها از تعداد 73 هزار دستگاه مجهز به سیستم عامل مک به‌عنوان جامعه آماری استفاده شده است و در نهایت مشخص شده است که 4.2 درصد آنها فرم‌ویر بهینه و به‌روز را اجرا نمی‌کنند.
 
البته این مشکل امنیتی برای کاربرانی که از سیستم عامل مک به‌عنوان یک دستگاه خانگی استفاده می‌کنند، چندان نگران کننده نیست، ولی خطر اصلی متوجه سازمان‌هایی است که از سیستم عامل مک برای محیط‌های کاری خود بهره می‌گیرند.

لازم به ذکر است که تلاش‌های انجام شده برای دریافت نظر اپل درباره این موضوع، ناموفق بوده و مسئولان این شرکت آمریکایی از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.
 
کد مطلب: 50387
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام