۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵

ارائه روش تائید هویت امنیتی ویژه توسط گوگل

ایتنا- شرکت گوگل به‌تازگی و با توجه به نیاز برای تولید یک سیستم امنیتی جدید جهت تعیین هویت کاربران، راهکاری سخت‌افزاری را به‌عنوان جایگزین شناسایی دوعاملی معرفی کرده است.
ارائه روش تائید هویت امنیتی ویژه توسط گوگل
شرکت گوگل به‌تازگی و با توجه به نیاز برای تولید یک سیستم امنیتی جدید جهت تعیین هویت کاربران، راهکاری سخت‌افزاری را به‌عنوان جایگزین شناسایی دوعاملی معرفی کرده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، ظاهراً اتفاقات اخیر و خصوصاً هک شدن اطلاعات برخی افراد سرشناس و حتی سیاسیون، اثری بسیار جدی بر تلاش غول‌های سیلیکون ولی در برقراری امنیت بیشتر داشته است.

در همین راستا نیز شرکت گوگل به‌تازگی یک روش امنیتی بسیار ویژه را معرفی کرده است که موجب می‌شود تا تقریباً امکان دور زدن سیستم‌های تائید هویت در دنیای دیجیتالی غیرممکن شود.

در حال حاضر، سیستم شناسایی دوعاملی یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که کاربران به سراغ آن می‌روند، اما این روش نیز با راهکارهای هکرها، قابل دور زدن بوده و به همین دلیل نیز گوگل راهکار جدید خود را در این زمینه ارائه کرده است.

این راهکار جدید شامل استفاده از ساختار تائید هویت سخت‌افزاری است که موجب می‌شود تا به‌هیچ‌عنوان نتوان با کمک ترفندها و ساختارهایی از جمله فیشینگ و صفحات شبیه‌سازی‌شده، اطلاعات تائید هویت کاربر را به سرقت برد.

ساختار یاد شده از دو کلید فیزیکی تشکیل شده است که برای تائید هویت کاربر، باید از هردوی آنها استفاده کرده و بدین ترتیب با اتصال آنها به سیستم میزبان، هویت فرد برای ساختار آنلاین تائید خواهد شد.
 
البته هنوز مشخص نیست که این ساختار چه زمانی به مرحله عملیاتی شدن خواهد رسید، لیکن بدیهی است که این روش تائید هویت برای افراد سرشناس و مدیران رده بالایی که با اطلاعات بسیار محرمانه سروکار دارند، مفید خواهد بود.
کد مطلب: 50363
برچسب ها: گوگل احراز هویت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام