۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵

دو برابر شدن سرعت وبگردی با فایرفاکس کوانتوم بتا

ایتنا- به‌تازگی بنچمارک‌هایی در زمینه نحوه عملکرد مرورگر بتای کوانتوم فایرفاکس منتشر شده است که بر اساس آن، این مرورگر می‌تواند سرعت وبگردی را به میزان دو برابر مرورگرهای عادی افزایش دهد.
دو برابر شدن سرعت وبگردی با فایرفاکس کوانتوم بتا
به‌تازگی بنچمارک‌هایی در زمینه نحوه عملکرد مرورگر بتای کوانتوم فایرفاکس منتشر شده است که بر اساس آن، این مرورگر می‌تواند سرعت وبگردی را به میزان دو برابر مرورگرهای عادی افزایش دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، پس از اعلام برنامه‌های پروژه مرتبط با این نرم‌افزار در سال گذشته، شرکت موزیلا سرانجام نسخه تکمیل شده بتای فایرفاکس را عرضه کرده که موجب به چالش کشیده شدن کروم شده است.

گفتنی است این مرورگر، بهینه‌سازی‌های فراوان نرم‌افزاری را نسبت به نسخه اصلی فایرفاکس تجربه کرده است که البته مهم‌ترین آنها، سرعت عملکرد این مرورگر در وبگردی است.

موزیلا اعلام کرده است که دلیل اصلی این افزایش سرعت، به استفاده از موتور CSS جدیدی بازمی‌گردد که به زبان برنامه‌نویسی موزیلا یعنی Rust نوشته شده است.
 
از ویژگی‌های مهم این موتور جدید این است که می‌تواند به‌جای این‌که به‌عنوان یک پردازش تشنه حافظه، یک هسته را در اختیار بگیرد، به سراغ تعدیل بار پردازشی در میان هسته‌های مختلف پردازنده برود.

این مرورگر همچنین می‌تواند تب‌های مختلف را نیز اولویت‌بندی کرده و تب‌های در حال استفاده را پیش از تب‌های بک‌گراند باز کند. بدین‌ ترتیب استفاده از حافظه رم در این مرورگر به میزان 30 درصد بهتر از مرورگر کروم خواهد بود.

همچنین در این نسخه بتا، گروه مسئول پروژه موفق به شناسایی و رفع تعداد 49 مورد از باگ‌های موجود در سیستم شده‌اند که همگی موجب کند شدن مرورگرهای وب می‌شدند.

این مرورگر برای سیستم‌های عامل لینوکس، مک، ویندوز، اندروید و iOS قابل‌دسترسی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که عرضه رسمی آن، 14 ماه نوامبر انجام شود.
 
کد مطلب: 50362
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام