کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تائید هویت با استفاده از ضربان قلب

سايت خبری ايتنا , 9 مهر 1396 ساعت 21:03

ایتنا- حرکات، شکل، اندازه و هندسه قلب شما می‌تواند برای امکان تشخیص منحصربه‌فردی به کار رود که در آینده می‌تواند جایگزین کلیدواژه‌های امروزی شود.


حرکات، شکل، اندازه و هندسه قلب شما می‌تواند برای امکان تشخیص منحصر به فردی به کار رود که در آینده می‌تواند جایگزین کلیدواژه‌های امروزی شود.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی pcmag، ایمن‌سازی دستگاه و حساب‌های کاربری اموری بسیار ضروری و در عین‌ حال خسته‌کننده هستند. رمزهای عبور به‌کاربرده شده برای این کار نیز علاوه بر قابلیت فراموشی بسیار سریع می‌توانند به‌راحتی دزدیده شوند.

به‌ این‌ ترتیب به‌تازگی محققان دانشگاه بوفالو دستگاهی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند در کنار حسگر اثر انگشت و فناوری تشخیص چهره به‌عنوان یک سیستم تائید هویت امنیتی زیستی جدید معرفی شود.
 
ونیائو ژو به‌عنوان راهبر این تحقیق به همراه دستیاران خود دستگاهی را طراحی کرده است که با استفاده از رادار داپلر درجه پایین به ارزیابی حرکات و شکل کلی قلب افراد می‌پردازد.
 
خواندن حرکات قلب با استفاده از این سیستم تنها هشت ثانیه زمان می‌برد و میزان انرژی مصرف‌شده توسط این رادار نیز فقط پنج میلی وات است و همین امر نیز موجب می‌شود تا هیچ آسیبی از سوی این سیستم به قلب کاربر وارد نشود.

این سیستم شناسایی منحصربه‌فرد می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعاتی درباره هندسه، شکل، اندازه و حرکات قلب صورت بگیرد و از آنجا که قلب هر انسان منحصر به‌ فرد است، هیچ‌کس نمی‌تواند قفل دستگاه کاربر را بازکرده و به اطلاعات شخصی او دست پیدا کند.

با این‌ حال هنوز مرحله کوچک‌سازی این سیستم باقی‌مانده و این گروه تحقیقاتی تصمیم دارد تا آن را به‌اندازه قرارگیری در گوشه صفحات کلید و سپس برای بکار بردن آن در تلفن‌های همراه هوشمند، کوچک کند.
 
البته هنوز هزینه تولید چنین سیستمی مشخص نیست و کاربران نباید انتظار داشته باشند که این فناوری در مدت‌زمان بسیار کوتاه برای دستگاه‌های همراه آنها قابل دسترسی باشد.
 


کد مطلب: 50336

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50336/تائید-هویت-استفاده-ضربان-قلب

ايتنا
  https://www.itna.ir