کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری سخت‌افزاری ویژه اپل برای تائید هویت در نسل بعدی آیفون

16 مهر 1396 ساعت 11:52

ایتنا- ثبت طرح مفهومی کمپانی کوپرتینو مبنی بر جاسازی کردن تائید هویت به کمک حسگر لمسی در زیر صفحه‌نمایش، ارائه این قابلیت توسط اپل بر روی آیفون‌ها را ممکن ساخته است.


ثبت طرح مفهومی کمپانی کوپرتینو مبنی بر تعبیه "فناوری تائید هویت به کمک حسگر لمسی" در زیر صفحه نمایش، ارائه این قابلیت توسط اپل بر روی آیفون‌ها را ممکن ساخته است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ubergizmo، هر چند اپل با معرفی قابلیت تشخیص چهره آیفون X در واقع شایعه جاسازی حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را به صورت ضمنی رد کرد، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی به‌صورت کلی از انجام این کار منصرف نشده است.

به‌تازگی کمپانی کوپرتینو طرح مفهومی بکار بردن یک حسگر ویژه مافوق صوت را به ثبت رسانده است که علاوه بر انتظارات مرسوم، قابلیت استفاده در حسگر اثر انگشت واقع شده در زیر صفحه نمایش را دارد.
بدین‌ ترتیب اپل از این‌ پس می‌تواند با استفاده از این راه‌حل، حسگرهای اثرانگشت را در زیر صفحه‌نمایش جاسازی کند. هرچند که این ایده تنها توسط اپل در حال پیگیری نیست و کمپانی‌های دیگری نظیر کوالکام و مایکروسافت نیز به دنبال دستیابی به راه‌حل‌های مشابه هستند.
 
البته در این میان، بسیاری درباره علت تصمیم اپل مبنی بر بکارگیری قابلیت تائید هویت به کمک تشخیص چهره در آیفون‌های جدید سؤال کرده بودند، که شرکت اپل هم در این‌ باره اظهار داشت این‌گونه نیست که این تصمیم را در لحظه آخر گرفته باشد.
بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط صاحبنظران، اپل ابتدا ایده بکار بردن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش را مورد بررسی قرار داده است، اما پس از آن به این نتیجه رسید که بکار بردن فناوری چهره، تأثیر و نیز پتانسیل بسیار بیشتری در رسیدن به هدف دارد.

همچنین به‌تازگی شایعه‌هایی در زمینه تجهیز تمامی آیفون‌های سال 2018 میلادی به فناوری احراز هویت به کمک تشخیص چهره مطرح شده است که همه این امور، به میزان رضایت و نحوه عملکرد آن در آیفون X بستگی دارد.
بدین‌ ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که شرایط بازار رقابت به فناوری‌های مدرن‌تر تشخیص هویت انتقال پیدا کند و البته می‌توان شاهد افت شرکت‌های کوچک‌تر و قدرت یافتن بیشتر غول‌های بزرگ بود.
 


کد مطلب: 50335

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50335/فناوری-سخت-افزاری-ویژه-اپل-تائید-هویت-نسل-بعدی-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir