کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی مایکروسافت از زبان برنامه‌نویسی مخصوص رایانش کوانتومی

10 مهر 1396 ساعت 9:34

ایتنا- از آنجا که این زبان با محیط ویژوال استودیو سازگار است، نیازی نیست که برنامه‌نویسان در فیزیک کوانتومی خبره باشند.


مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان ایگنایت اعلام کرد که زبان برنامه‌نویسی مخصوص کامپیوترهای کنونی طراحی کرده است که در ماشین‌های فوق پیشرفته‌ -ای که در آینده به بازار می‌آیند و موسوم به کامپیوترهای کوانتومی هستند- کاربرد دارد.

محاسبات کوانتومی از راه رسیده‌اند و اکنون چندین شبه‌‌کامپیوتر کوانتومی در دنیا کار می‌کنند.
اکنون کامپیوترهای کوانتومی سرفصل جدیدی در دنیای فناوری شده‌اند و به نظر می‌رسد صنعت مراکز داده باید هرچه‌ سریع‌تر با آنها سازگاری و انطباق پیدا کند. سامانه‌های کامپیوتری امروزی هیچ‌ وجه تشابهی با نیاکان خود ندارند. آنها نه تنها فضای کمتری اشغال می‌کنند، بلکه در زمینه قدرت پردازش اطلاعات نیز از کامپیوترهای نسل پیش بسیار نیرومندتر هستند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل تاپ‌تک نیوز، مایکروسافت مانند دیگر شرکت‌های فناوری بزرگ دنیا، برای توسعه کامپیوترهای کوانتومی تلاش می‌کند تا بتواند مشکلات بسیار پیچیده را در عرض چند ثانیه یا دقیقه برطرف کند. بسیاری از این مسائل از عهده کامپیوترهای کنونی که بر مبنای صفر و یک کار می‌کنند، خارج است. کامپیوترهای معمولی از بیت‌های دیجیتال استفاده می‌کنند در حالی که این واحد در کامپیوترهای معمولی، کوبیت یا کیوبیت است.

بیت در یک لحظه می‌تواند یکی از دو رقم صفر یا یک (حالت روشن و یا خاموش) را به‌خود اختصاص دهد، اما در منطق کوانتومی، یک کوبیت می‌تواند صفر، یک یا هر دو حالت را به‌طور هم‌زمان داشته باشد.
مایکروسافت اعلام کرد که زبان برنامه‌نویسی کوانتومی جدیدی را طراحی کرده (البته هنوز نامگذاری نشده است) که یکپارچگی عمیقی با محیط توسعه ویژوال بیسیک دارد و بسیاری از مسائل دیگر در مورد زبا‌ن‌های استاندارد برنامه‌نویسی را رعایت می‌کند.

کامپیوترهای کوانتومی با پشتیبانی از قدرت پردازش سنگین و حافظه مناسب و با بکارگیری علم فیزیک کوانتومی، می‌توانند به حل بسیاری از مشکلات کنونی بشر از جمله بیماری‌های مرگبار، تغییرات اقلیمی و چالش‌های امنیتی فناوری اطلاعات کمک کند.

مایکروسافت اعلام کرد که این زبان جدید، به منظور طراحی برنامه‌ها و اجرای آنها روی شبیه‌سازهای کوانتومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این برنامه‌ها در آینده روی یک کامپیوتر کوانتومی واقعی اجرا خواهند شد و از آنجا که این زبان با محیط ویژوال استودیو سازگار است، نیازی نیست که برنامه‌نویسان در فیزیک کوانتومی خبره باشند.


کد مطلب: 50323

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50323/رونمایی-مایکروسافت-زبان-برنامه-نویسی-مخصوص-رایانش-کوانتومی

ايتنا
  https://www.itna.ir