۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲

چین به قطب اینترنت اشیاء بدل می‌شود

ایتنا – تا سال 2020 میلادی بازار 227 میلیارد دلاری اینترنت اشیاء در چین شکل خواهد گرفت و این کشور به بزرگ‌ترین بازار اینترنت اشیاء در تمامی جهان بدل خواهد شد.
چین به قطب اینترنت اشیاء بدل می‌شود
بررسی و تحلیل‌هایی که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهند که بازار اینترنت اشیاء در کشور چین تا سال 2017 میلادی تحولی عظیم را شاهد خواهد بود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، اینترنت اشیاء بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و رو به رشدترین بازارهای فناوری در جهان است و کشورهای مختلفی به دنبال افزایش سهم خود در این بازار هستند.
با این‌ وجود، به نظر می‌رسد که چینی‌ها قصد دارند تا این بازار را نیز کاملاً به تصرف خود دربیاورند و بدین منظور، سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در این زمینه انجام داده‌اند که انتظار می‌رود به‌زودی به ثمر نشسته و بازدهی داشته باشد.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده، تا سال 2020 میلادی بازار 200 میلیارد دلاری اینترنت اشیاء در چین شکل خواهد گرفت و این کشور به بزرگ‌ترین بازار اینترنت اشیاء در تمامی جهان بدل خواهد شد.
رقم دقیق تخمین زده شده در این تحلیل‌ها، 1.5 تریلیون یوان چین بوده که معادل 227 میلیارد و 600 میلیون دلار آمریکاست.

جالب است بدانید که بازار اینترنت اشیاء در چین در پایان سال 2016 میلیاردی تنها 900 میلیارد ین یعنی نزدیک به 136 میلیارد دلار بوده است و بدین‌‌ترتیب در بازه زمانی نزدیک به سه سالِ پیشِ رو، شاهد دو برابر شدن قدرت و وسعت این بازار خواهیم بود.
 
البته تحلیل‌های یادشده بر اساس گزارش سالانه توسعه اینترنت اشیاء کشور چین است که به طور منظم توسط مرکز خدمات و اطلاعات اقتصادی این کشور منتشر می‌گردد.
در این میان، وجود 36 شرکت بزرگ اینترنت اشیاء در بازار اوراق بهادار شنزن موجب شده تا سود سهام این شرکت‌ها به رقم شگفت‌انگیزی برسد.

لذا دور از ذهن نیست که به‌زودی شاهد حضور محصولات و دستگاه‌های اینترنت اشیاء چینی در تمامی خانه‌های جهان باشیم که البته ممکن است در مورد کیفیت این محصولات -مانند گذشته- جای بحث و تردید وجود داشته باشد.

شایان ذکر است که دولت چین اخیراً اینترنت اشیاء را رسماً یکی از اهداف آینده خود اعلام کرده است و به همین دلیل نیز بسیاری از شرکت‌ها با حمایت دولت به سراغ سرمایه‌گذاری عمده در این بازار رفته‌اند.
کد مطلب: 50308
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام