۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۳

سردمداری سنگاپور در حمله‌های سایبری

ایتنا- این امر هر چند در بدو امر عجیب بنظر می‌رسد، اما برای کارشناسان این حوزه چندان دور از ذهن نیست.
سردمداری سنگاپور در حمله‌های سایبری
بر اساس اطلاعات منتشر شده از بنگاه تحقیقاتی امنیتی مشهور "چک پوینت"، کشور سنگاپور در میان رده‌بندی کشورها از لحاظ تعداد حمله‌های سایبری رخ‌داده در آنها، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Cnet، اخیراً مشخص شده که تعداد حملات سایبری انجام شده با منشاء سنگاپور بیش از هر جای دیگر دنیا است.
نکته عجیب اینکه این کشور کوچک واقع در جنوب شرقی آسیا در این زمینه حتی از کشورهای ابرقدرتی نظیر روسیه، چین و ایالات متحده نیز پیشی گرفته و به‌عنوان اولین کشور در زمینه تعداد حملات سایبری شناخته می‌شود.

انگ وی (Eying Wee) به‌عنوان سخنگوی بنگاه امنیتی چک پوینت در این باره اظهار داشته است که قرارگیری سنگاپور در زمره بزرگ‌ترین کشورهای حمله‌کننده سایبری، هر چند در بدو امر عجیب به نظر می‌رسد، اما برای کارشناسان این حوزه چندان دور از ذهن نیست.
 
این سخنگوی بنگاه امنیتی یاد شده، دلیل اظهارات خود را به این نکته مرتبط دانسته که ترافیک اینترنتی جاری در این کشور در اصل از این مکان نشأت نگرفته است؛ به عبارت دیگر، ترافیک موردنظر در حقیقت از بسیاری کشورهای دیگر سرچشمه می‌گیرد، اما به دلایل فنی، در عمل به عنوان بار اینترنتی این کشور محسوب می‌گردد.
 
گفتنی است سنگاپور در ابتدای سال میلادی جاری نیز اقدام به راه‌اندازی سازمان دفاع سایبری جدیدی کرد که هدف اصلی آن نظارت و دفاع از دستگاه‌ها و سازمان‌های رسمی سنگاپور در برابر این حملات سایبری بود.

شایان‌ذکر است که آژانس امنیت سایبری سنگاپور که به‌عنوان یک سازمان ملی بر استراتژی‌های امنیت سایبری سنگاپور نظارت می‌کند نیز از اظهارنظر صریح در این رابطه سر باز زده است.
 
کد مطلب: 50299
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام