کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه قریب‌الوقوع نخستین دستگاه 5G جهان

9 مهر 1396 ساعت 23:21

ایتنا – به‌تازگی شرکت مدیاتک اعلام کرده است که نخستین تراشه 5G جهان را طراحی کرده است و نسخه پروتوتایپ آن تا پایان سال 2017 یعنی کمتر از سه ماه دیگر آماده آزمایش خواهد بود.


به‌تازگی شرکت مدیاتک اعلام کرده است که نخستین تراشه 5G جهان را طراحی کرده است و نسخه پروتوتایپ آن تا پایان سال 2017 یعنی کمتر از سه ماه دیگر آماده آزمایش خواهد بود.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، اینترنت 5G یکی از رویاهای ویژه از جنس آینده است که به نظر می‌رسد زودتر از آن چیزی که انتظار داریم شاهد رویت آن خواهیم بود.

شرکت مدیاتک اعلام کرده است که فرایند طراح و توسعه ساختار نخستین تراشه‌های دارای قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G را پشت سر گذاشته است و حتی برنامه‌های خود برای آزمایش این سیستم را نیز اعلام کرده است.
 
بر اساس اعلان رسمی این شرکت تا پایان سال جاری میلادی و در سه ماه آینده شاهد طراحی نسخه پروتوتایپ این تراشه خواهیم بود. البته این نسخه در سال 2017 به مرحله آزمایش نهایی نخواهد رسید.

مدیاتک اعلام کرده است که با آغاز سال 2018، آزمایش این نسخه پروتوتایپ را آغاز خواهد کرد و پس از رسیدن به نتایج مناسب، برای تولید انبوه این محصول اقدام خواهد نمود.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌کند نخستین تلفن‌های همراه مجهز به قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G در سال 2019 در بازار مشاهده خواهند شد.
 
به این‌ ترتیب این شرکت یک سال تمام فرصت دارد تا پروژه خود را آزموده و نقاط ضعف آن را برطرف کند. شایان ذکر است که رقبای مدیاتک در این مسیر، شرکت‌هایی مانند کوالکام و اسپردتروم هستند.


کد مطلب: 50255

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50255/عرضه-قریب-الوقوع-نخستین-دستگاه-5g-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir