کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری اینتل و گوگل در پروژه خودروهای بدون راننده

4 مهر 1396 ساعت 12:46

ایتنا – شرکت اینتل به‌تازگی به سراغ یک بازار جدید رفته است و قصد دارد تا با همکاری با شرکت گوگل، اقدام به تولید خودروی بدون راننده هوشمند نماید.


شرکت اینتل به‌تازگی به سراغ یک بازار جدید رفته و قصد دارد تا با همکاری شرکت گوگل، خودروی بدون راننده هوشمند تولید نماید.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شرکت اینتل به‌تازگی با گروه Waymo -که زیر نظر شرکت گوگل فعالیت می‌کند- وارد همکاری شده است.
مطابق اعلام اینتل، هدف از این کار، بکارگیری قابلیت‌های سخت‌افزاری شرکت اینتل در خودروهای بدون راننده است و با توجه به تجربه گوگل و توانایی ویژه اینتل در زمینه سخت‌افزاری، می‌توان انتظار داشت که این پروژه موفق باشد.

برایان کراژانیک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل دراین‌باره اعلام کرده که این دو شرکت قرار است تا به‌صورت مشترک پروژه Waymo را به‌پیش ببرند.
 
پروژه Waymo متعلق به شرکت گوگل، پیش‌ از این شرکای دیگری مانند کرایسلر را نیز در کنار خود دیده و حتی آزمایش‌های اولیه‌ای را در جاده‌های آریزونای کالیفرنیا تجربه کرده است.
 
جالب است بدانید که پیش‌ازاین نیز حسگرهای پردازشی شرکت اینتل در این پروژه بکار گرفته شده بود، اما اینتل تنها نقش یک تأمین کننده را داشت و به‌عنوان شریک این پروژه فعالیت نمی‌کرد.

کراژانیک به‌اندازه‌ای به این پروژه ایمان دارد که به‌صورت رسمی اعلام کرده است، فکر می‌کند فرزندان او نیازی به رانندگی نخواهند داشت، چرا که خودروهای آنها بدون نیاز به راننده تمامی فعالیت‌های مدنظر را انجام خواهد داد.
 


کد مطلب: 50246

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50246/همکاری-اینتل-گوگل-پروژه-خودروهای-بدون-راننده

ايتنا
  https://www.itna.ir