۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰

Equifax پنج ماه پیش از بحران مشهور خود، هک شده بوده است

ایتنا – اخبار جدیدی که درباره ماجرا افشای اطلاعات Equifax منتشر شده است حاکی از آن است که هک اصلی، پنج ماه پیش از رخداد مشهور یاد شده در چند هفته گذشته انجام شده بوده است.
Equifax  پنج ماه پیش از بحران مشهور خود، هک شده بوده است
اخبار جدیدی که درباره ماجرا افشای اطلاعات Equifax منتشر شده، حاکی از آن است که هک اصلی، پنج ماه پیش از رخداد مشهور یاد شده در چند هفته گذشته انجام شده بود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، ماجرای Equifax در طول هفته‌های گذشته داغ‌ترین مبحث امنیتی در رسانه‌ها بوده است، اما اطلاعات جدید خبر از ابعاد دیگری در این ماجرا می‌دهند.

بر اساس ادعای رسانه‌های خبری معتبری مانند بلومبرگ، Equifax در ماه مارس نیز هدف حمله هکرها قرار گرفته بوده و این موضوع تا به امروز از دید رسانه‌ها مخفی مانده است.

مسئولان Equifax در آن زمان هیچ اشاره‌ای به ابعاد این هک نکردند، اما بر اساس گفته افراد مطلع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، ساختار هک استفاده شده در ماه مارس، دقیقاً مشابه هک مشهور این ماه بوده است.

بر اساس این گزارش‌ها، در هر دو نوبت هک‌های انجام شده، مرکز امنیتی Mandiant به‌عنوان مسئولان بررسی شرایط توسط Equifax مورد استفاده قرار گرفته است.

این اطلاعات جدید می‌تواند موجب شود تا این شرکت 118 ساله، بیش‌ از پیش در بحران فرو رود، چرا که مشخص می‌کند که مسئولان این شرکت علیرغم آگاهی از این بحران امنیتی، همچنان به معامله‌های سهام ادامه داده‌اند.

البته مسئولان Equifax به‌شدت این موضوع را تکذیب نموده و مدعی شده‌اند که هیچ اطلاعاتی در زمینه وقوع هک مشابه در آن زمان در اختیار نداشته‌اند.

بدین‌ ترتیب پیش‌بینی می‌شود که پای نهادهای امنیتی دولتی به این موضوع بازتر شده و تحقیقاتی گسترده علیه Equifax آغاز گردد که در صورت اثبات آنها حتی ممکن است شاهد پایان دوران این شرکت قدیمی باشیم.
کد مطلب: 50243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام