۰
plusresetminus
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶

ساخت الگوریتم ویژه هوش مصنوعی برای صنایع پزشکی

ایتنا – به‌تازگی دانشمندان موفق به طراحی الگوریتم هوش مصنوعی ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند با تحلیل نتایج اسکن مغزی بیماران، به وجود بیماری در آن‌ها پی برده و حتی سال‌ها پیش از وقوع بیماری، آن را پیش‌بینی کند.
ساخت الگوریتم ویژه هوش مصنوعی برای صنایع پزشکی
به‌تازگی دانشمندان موفق به طراحی الگوریتم هوش مصنوعی ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند با تحلیل نتایج آزمایش بیماران، به وجود بیماری در آنها پی برده و حتی سال‌ها پیش از وقوع بیماری، آن را پیش‌بینی نماید.

به گزارش یتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Asianage، تحلیل تصاویر به دست آمده از اسکن‌های پزشکی می‌تواند بسیار مهم باشد؛ چرا که اگر چشمان پزشکان حتی یک نکته کوچک در آن را از دست بدهند، ممکن است با عواقبی چون عدم شناسایی صحیح بیماری و ایجاد مشکلات بحرانی برای بیمار روبرو گردند.

به همین دلیل نیز گروهی از دانشمندان به سراغ ساخت یک ساختار هوش مصنوعی رفته‌اند که می‌تواند به‌صورت دقیق، نتایج اسکن مغزی را تحلیل کرده و به بررسی شرایط فرد بیمار بپردازد.
گفتنی است طراحی و اجرای این الگوریتم هوش مصنوعی بر عهده توسط گروهی از محققان فعال در دانشگاهی در ایتالیا بوده و به‌واسطه آن، امکان تشخیص بیماری‌های مغزی با نرخ موفقیتی بسیار چشمگیر فراهم آمده است.

این الگوریتم می‌تواند با بررسی تصاویر اسکن شده، به کوچک‌ترین میزان غیرعادی موجود در مغز پی برده و به‌ این‌ ترتیب دقتی حدود 86 درصدی را در شناسایی بیماری از خود بر جای بگذارد.

این ساختار در دو مرحله مختلف بر روی گروه‌های بیماران مورد آزمایش قرار گرفته است. در دور نخست، تعداد بیماران، 67 نفر بوده است که پزشکان از وجود بیماری در تعداد 38 نفر آنها آگاه بوده‌اند.

در گام بعدی نیز یک گروه 148 نفره برای آزمایش در نظر گرفته شدند و در هر دو مرحله این ساختار هوش مصنوعی توانسته با موفقیت، 86 درصد شناسایی صحیح اشاره شده را از خود برجای بگذارد.

شایان‌ ذکر است که این سیستم می‌تواند در کمتر از یک دهه به ساختار تجاری مفیدی برای استفاده در سطح بیمارستان‌ها بدل شود و محققان معتقدند که به کمک آن می‌توان بیماری‌هایی مانند آلزایمر را بیش از یک دهه پیش از شکل‌گیری آنها تشخیص داد.
کد مطلب: 50240
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام