۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴

واکنش وزیر ارتباطات به اظهارات ترامپ در خصوص وضعیت اینترنت در ایران

ایتنا- دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه سازمان ملل،‌بخشی از سخنان خود را به انتقاد از وضعیت اینترنت در ایران اختصاص داد!
واکنش وزیر ارتباطات به اظهارات ترامپ در خصوص وضعیت اینترنت در ایران



وزیر ارتباطات ایران در واکنش به اظهارات ترامپ درباره محدودیت دسترسی ایرانیان به اینترنت، گفت: دولت آمریکا اگر نگران دسترسی مردم ایران به اینترنت است، چرا به بهانه تحریم، دسترسی ایرانیان به سایت‌های متعدد را مسدود کرده؟!

 
به گزارش ایتنا از ایسنا، دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور آمریکا- روز سه‌شنبه در سخنرانی خود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، بخشی از سخنان خود را به ایران اختصاص داد. او همچنین به نحوه دسترسی مردم ایران به اینترنت و محدودیت در این زمینه اشاره کرد و اظهاراتی مداخله‌جویانه در این خصوص داشت.

محمد جواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به این سخنان واکنش نشان داد و در صفحه‌ی توییتر خود، درباره نگرانی دولت آمریکا از دسترسی مردم ایران در اینترنت نوشت: دولت آمریکا اگر نگران دسترسی مردم ایران به اینترنت است، چرا به بهانه تحریم، دسترسی ایرانیان به سایت‌های متعدد را مسدود کرده؟

 

اظهارات ترامپ و نگرانی او از محدود شدن دسترسی به اینترنت در ایران در حالی مطرح می‌شود که هنوز یک ماه از زمانی که شرکت‌های آمریکایی‌ دسترسی اپلیکیشن‌های ایرانی به مارکت‌هایشان را مسدود کرده‌اند نگذشته است. شرکت‌های اپل و گوگل دلیل این کار خود را تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران مطرح کرده‌اند؛ در حالی که به گفته‌ جهرمی حوزه فناوری اطلاعات شامل تحریم‌ها نمی‌شود.
کد مطلب: 50234
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ترامپ چرت و پرت زیاد گفت. اما در مورد وضعیت دسترسی ما به اینترنت و شبکه های اجتماعی درست گفت، در ایران تویتر، فیسبوک، یوتویوب و بسیاری از سرویسهای پر استفاده و هزاران وبسایت غیر مستهجن با بهانه های واهی فیلتر شده اند. البته صحبت های ترامپ درباره این محدودیت ها صادقانه نبود چون خود آمریکا هم از آن طرف دسترسی ما رو به بسیاری از امکانات قطع کرده.
feedback
Iran, Islamic Republic of
خب آقای وزیر تا حدودی ترامپ روانی درست گفته!! مگه الان تو ایران یوتیوب و فیسبوک،توئیتر فیلتر نیست؟؟؟
مردم ما تو محیط محدودی به نام تلگرام حبس شدن!!! یک برنامه وقت تلف کن و منزوی و بسته!
این تلگرام یک برنامه ای هست که جز بی سوادی و مطالب فراوان و کانال های در و پیت هیچ سودی نداره!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام