۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

تشعشعات موبایلی در ایران چقدر است؟

ایتنا- نتایج بررسی این سازمان نشان می دهد میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است.
تشعشعات موبایلی در ایران چقدر است؟


سرپرست رگولاتوری از آماده سازی گزارش تشعشعات پرتوهای رادیویی مطابق با نتایج اندازه گیری این تشعشعات در ۱۰ نقطه شهری و ارائه آن به سازمان انرژی اتمی خبر داد.

 
به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی درباره گزارش تشعشعات پرتوهای رایویی ( از جمله آنتن های BTS تلفن همراه) گفت: با تایید سازمان انرژی اتمی، نتایج اندازه گیری دوره ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است.
وی افزود: علاوه بر مواردی که به درخواست با شکایت کاربران اندازه گیری تشعشعی انجام می شود رگولاتوری به صورت دوره‌ای در کلان شهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای رگولاتوری در ۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نتایج بررسی این سازمان نشان می دهد میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است.

فلاح با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند، گفت: در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.
کد مطلب: 50183
برچسب ها: موبایل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام