۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱

اندرویدی‌ها در معرض خطر!

ایتنا- دارندگان گوشی‌های هوشمند با نسخ‌ قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید در معرض خطر حمله بدافزاها هستند.
اندرویدی‌ها در معرض خطر!


 
کاربرانی که از گوشی های اندرویدی با نسخه قدیمی‌تر از اندروید ۸.۰ یا اندروید اوریو استفاده می کنند، در معرض خطر بزرگ بدافزارهایی هستند که  قادر است کنترل کامل گوشی آنها را در اختیار بگیرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از وب‌سایت سی بی آر آنلاین، به گفته محققان و پژوهشگران تکنولوژی، تنها آن دسته از کاربرانی که گوشی های خود را به جدید ترین نسخه سیستم عامل اندروید (اندروید اوریو) ارتقا داده اند، از این خطر ایمن خواهند ماند و اطلاعات شخصی و امنیت گوشی سایر کاربرانی که از نسخه های قدیمی تر اندروید پشتیبانی می کند، به خطر خواهد افتاد.  

این مشکل ناشی از یک حفره امنیتی و آسیب پذیر در نسخه های سیستم عامل اندروید است و به هکرها و مجرمان اینترنتی این اجازه را می‌دهد تا بدون کسب اجازه از کاربران، حلقه‌ها و لایه‌های امنیتی سیستم عامل مذکور را دور زده و اقدام به سرقت اطلاعات آنها کند.

بدین ترتیب این بدافزار از کاربران می خواهد تا برنامه های مخرب و آلوده را باز و اجرا کرده و سپس اطلاعات شخصی آنها را به سرقت می برد. نخستین باری که این بدافزار به گوشی شخص قربانی  ورود پیدا کند، از آن پس قادر خواهد بود کنترل تمامی فعالیت های گوشی هوشمند را در اختیار گرفته و اطلاعات شخصی ذخیره شده را به سرقت ببرد.
این روزها که بازار حملات سایبری و هک کاربران در فضای مجازی و اینترنتی بسیار پر تب و تاب شده است، یکی از بزرگ ترین عوامل خطر، ناآگاهی و سهل انگاری کاربران است. بدین ترتیب که در دنیای امروز در صورتی که افراد برای ورود به فضای گسترده اینترنت، اطلاعات کافی و به روز نداشته باشند و یا در به‌روزرسانی سیستم عامل، نرم افزارهای امنیتی و یا آنتی ویروس های سیستم خود سهل انگاری کنند، دچار صدمات و آسیب های جبران ناپذیری خواهند شد.
سالانه شرکت های تجاری کوچک و بزرگی در سراسر جهان بدلیل حملات سایبری متحمل خسارت های هنگفتی می شوند. بعنوان مثال، بالغ بر دو سوم شرکت‌های بزرگ تجاری در انگلستان به عدم آمادگی و آموزش کارکنان خود در برابر حمله‌های سایبری اعتراف کرده‌اند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، باج ‌افزارها، حملات DDOS و استفاده از اخبار جعلی، از جمله تهدیدهای امنیتی هستند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است.

باج افزار بد افزاری است که به مجرمان اینترنتی این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه شخص قربانی را قفل کنند به طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند، سپس یک پنجره روی رایانه شخص نمایان می‌شود و به او هشدار می دهد تا زمانی که هزینه‌ای پرداخته نشود، نمی‌تواند قفل فایل‌های رایانه‌اش را باز کرده و از آن استفاده کند.

بطور معمول، باج‌افزارها زمانی به سیستم شخص قربانی ورود پیدا می‌کنند که شخص بصورت نااگاهانه از وب سایتی ناشناس نرم افزار یا فایلی آلوده را دانلود می کند. بنابراین بهتر است دارندگان گوشی‌های اندروید حتی الامکان سیستم عامل گوشی خود را به جدیدترین نسخه معرفی شده توسط اندروید ارتقا دهند تا در معرض خطر این بدافزار قرار نگیرند.
کد مطلب: 50125
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام