کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اف.بی.آی و درخواست دسترسی به سرورهای تلگرام

سايت خبری ايتنا , 20 شهريور 1396 ساعت 12:25

ایتنا – موسس تلگرام بجای این‌که این مجوز را به آنها بدهد، اقدام به رسانه‌ای کردن این موضوع نموده است.


به نظر می‌رسد که اف بی آی به سراغ پیشنهاد بی‌شرمانه دیگری به یک نرم‌افزار محبوب رفته است و از پاول دوروف، موسس و صاحب نرم‌افزار تلگرام، درخواست دسترسی به درهای پشتی برای کنترل این نرم‌افزار را کرده است.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی neowin، دولت آمریکا از دیرباز مورد انتقاد عمومی قرار داشت و بسیاری از کارشناسان، مدیران و کاربران معتقد بوده و هستند که دولت این کشور در حریم خصوصی افراد در دنیای مجازی، وارد می‌شود.
حال با توجه به قدرت گرفتن دونالد ترامپ، مقامات امنیتی آمریکا، علنی‌تر از همیشه به سراغ شنود اطلاعات می‌روند، و بطوریکه اطلاعات جدید نشان می‌دهد، هدف جدید آنها نیز نرم‌افزار محبوب تلگرام است.
 
مقامات اف.بی.آی به‌تازگی از پاول دوروف درخواست کرده‌اند که مجوز استفاده از درهای پشتی این نرم‌افزار را به این سازمان بدهد، و دوروف نیز البته در اقدامی جسورانه به‌جای این‌که این مجوز را به آنها بدهد، اقدام به رسانه‌ای کردن این موضوع نموده است.
دوروف در این خصوص گفته است که از سال 2014 تا به امروز تحت‌فشار مقامات آمریکایی قرار گرفته است تا شرایط شنود تلگرام را برای آنها فراهم کند ولی او هر بار این پیشنهاد را رد کرده است.
 
دوروف اعلام کرده است که او در نشست گوگل I/O با مقامات اف.بی.آی روبرو شده است و آنها به او یکی از توسعه‌دهندگان تلگرام دوباره پیشنهاد ساخت درهایی دسترسی پشتی و ارائه آن به دولت آمریکا را داده‌اند.
 
مطابق این اخبار، دولت آمریکا ابتدا سعی کرده است تا دوروف را به قوانین این کشور ارجاع داده و او را مجبور به ساخت درگاه دسترسی پشتی برای تلگرام کند، ولی دوروف اعلام کرده است که از آنجا که تلگرام به‌عنوان یک شرکت در آمریکا هیچ حضوری ندارد، هیچ اجباری برای تبعیت از قوانینی آمریکا برای آنها وجود ندارد.


کد مطلب: 50095

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50095/اف-بی-آی-درخواست-دسترسی-سرورهای-تلگرام

ايتنا
  https://www.itna.ir