کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه خدمات یوتیوب HDR برای چند دستگاه اندرویدی جدید

20 شهريور 1396 ساعت 16:26

ایتنا – شرکت گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تا خدمات مربوط به پخش HDR یوتیوب را برای سری جدیدی از دستگاه‌های همراه ممکن سازد.


شرکت گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تا از این پس، خدمات مربوط به پخش HDR یوتیوب را برای سری جدیدی از دستگاه‌های همراه ممکن سازد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، یوتیوب به‌عنوان محبوب‌ترین شبکه اشتراک ویدئویی در جهان شناخته می‌شود؛ اما در طول چند سال اخیر، پیشرفت‌های این شبکه عمدتاً به اعمال راهکارهای جدیدی به منظور بهبود کیفیت تصاویر و ویدئوها مربوط بوده است.

در این میان یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بهینه‌سازی‌های کیفیت عرضه شده توسط یوتیوب، عرضه قابلیت پخش تصاویر HDR بود؛ اما انتقاد اصلی وارد به این سیستم، پشتیبانی محدود آن از دستگاه‌های همراه بود، چرا که تنها دستگاه‌های معدود و البته گرانقیمتی می‌توانستند از این خدمات بهره‌مند شوند و دیگر دیوایس‌ها از این امکانات جدید، محروم بودند.

با این‌ حال به نظر می‌رسد گوگل مسیر خود را ادامه داده و به‌تازگی تصمیم گرفته این خدمات را برای چند دستگاه دیگر نیز عرضه نماید، که البته مطابق برخی اخبار، باز هم این دستگاه‌ها پرچمداران اصلی شرکت‌های خود هستند و هنوز خبری از عرضه این خدمات برای دستگاه‌های میان رده و همگانی نیست.

گفتنی است دستگاه‌های جدیدی که امکان کار با کیفیت HDR یوتیوب را دریافت کرده‌اند، شامل گوگل پیکسل، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 از سامسونگ، اکسپریا XZ پرمیوم از شرکت سونی و در نهایت مدل V30 از شرکت ال‌جی هستند.

بدین‌‌ترتیب، این دستگاه‌ها می‌توانند کیفیت تصویری 1440 پیکسل را با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه دریافت کنند، که این امر برای دستگاه‌های سامسونگ برابر با کیفیت 1080 پیکسل با نرخ فریم 60 ثانیه خواهد بود.

در نهایت به نظر می‌رسد سیاست گوگل در زمینه HDR همچنان در رأس پیکان انتقادها قرار دارد و باید منتظر ماند و دید که چه زمانی این شرکت تصمیم می‌گیرد تا این خدمات یوتیوب را از حالت لوکس بودن خارج کرده و به کاربران گسترده‌تری عرضه نماید.


کد مطلب: 50090

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50090/عرضه-خدمات-یوتیوب-hdr-چند-دستگاه-اندرویدی-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir