کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حذف نرم‌افزارهای ایرانی از گوگل‌پلی

18 شهريور 1396 ساعت 11:05

ایتنا- فروشگاه مجازی نرم افزارهای اندرویدی گوگل پلی روز جمعه نرم‌افزارهای ایرانی را حذف کرد.




 فروشگاه مجازی نرم‌افزارهای اندرویدی گوگل پلی روز جمعه در تبعیت از تحریم های 22 ساله دولت آمریکا علیه ایران، نرم‌افزارهای ایرانی را حذف کرد.

به گفته تایلر کولیس، وکیل عضو موسسه حقوقی فراری اند اسوشیتس که در زمینه تحریم های آمریکا تخصص دارد، این تحریم ها عملا تمامی معاملات بین ایران و آمریکا «شامل عرضه کالا، فناوری و خدمات» را شامل می شود.

به گزارش ایتنا از تسنیم، شرکت گوگل از طریق فروشگاه گوگل پلی به نرم‌افزارهای ایرانی خدمات هاستینگ ارائه می کرد. این مسئله موجب شده بود که گوگل ناقض تحریم های دولت آمریکا علیه ایران باشد. پیش از ‌ین در ماه اوت شرکت اپل نیز اقدام به حذف نرم‌افزارهای ایرانی از فروشگاه اینترنتی نرم افزارهای خود کرده بود.
کولیس افزود: «برای من روشن نیست که آنها چرا الان دست به این اقدام زده اند.»

در سال 2014، دولت باراک اوباما با صدور مجوزی جدید به شرکت هایی نظیر اپل و گول اجازه داد تا فروشگاه‌های عرضه نرم افزارهای خود را به روی ایرانیان باز کنند. اما این مجوز شامل خدمات هاستینگ ارائه شده به نرم افزارهای ایرانی نبود.

به گفته کولیس، تحریم هایی نظیر تحریمی که شرکت‌های آمریکایی را از ارائه خدمات هاستینگ به توسعه دهندگان نرم افزارهای ایرانی منع می کند «واقعا تنها فعالیت‌های بی ضرر را محدود می سازد.»
این وکیل متخصص امور تحریم ها تصریح کرد: «اگر شما امروز توئیتر ایرانی ها را بخوانید می بینید که همه آنها برافروخته شده اند... این کار آنها را عصبانی تر از هر زمان دیگری کرده است... این کار واقعا حس دشمنی جوانان ایرانی را بر می انگیزد.»

گوگل پلی در سال 2013 دسترسی خود برای مصرف کنندگان ایرانی را فراهم ساخت. حدود 50 درصد از جمعیت 80 میلیون نفری ایران را جوانان 30 سال به پایین تشکیل می دهند. حدود 48 میلیون استفاده کننده تلفن همراه هوشمند در ایران وجود دارد و این ایران را به یک بازار جذاب برای خدمات تلفن همراه بدیل می کند.

حذف نرم‌افزارهایی نظیر اسنپ از گوگل پلی احتمالا مصرف کنندگان را به سمت استفاده بیشتر از استارت آپ های ایرانی ای نظیر کافه بازار تشویق خواهد کرد.


کد مطلب: 50074

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50074/حذف-نرم-افزارهای-ایرانی-گوگل-پلی

ايتنا
  https://www.itna.ir